نخستین برف پاییزی شهروندان ارومیه‌ای را غافلگیر کرد

ارومیه- ایرنا- نخستین برف پاییزی در دومین روز آبان و ۲ ماه مانده به فصل زمستان شهر ارومیه را سفیدپوش و شهروندان را غافلگیر کرد.

به گزارش ایرنا، بارش برف از حوالی ساعت هشت بامداد روز چهارشنبه در ارومیه آغاز شده و در اغلب نقاط این شهرستان گزارش می شود.

بارش برف که هواشناسی آذربایجان غربی نیز طی روزهای گذشته، آن را برای نقاط مرتفع کوهستانی پیش بینی کرده بود، از شب گذشته، مناطق گسترده ای از شمال، مرکز و جنوب این استان را سفید پوش کرده بود ولی در ارومیه از صبح امروز آغاز شد.

بسیاری از شهروندان ارومیه ای، با دیدن بارش برف خوشحالی خود را از این موهبت الهی ابراز کردند ولی برای بسیاری از شهروندان نیز در رفت و آمدهای داخل شهر خود، اختلال ایجاد کرد.

طبق پیش بینی های هواشناسی انتظار می رود که بارش برف با توجه به سردی هوا، همچنان در ارومیه و دیگر مناطق آذربایجان غربی ادامه یابد.

۲۶ میلیمتر بارندگی در ارومیه تا ساعت ۶ صبح چهارشنبه ثبت شده است

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در این باره گفت: سامانه بارش‌زا از اوایل هفته جاری در استان فعال و توده هوای سرد هم در منطقه مستقر است.

مهدی کریمی افزود: بارش برف برای نقاط کوهستانی پیش بینی شده و این شرایط تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: دمای ارومیه در شبانه روز گذشته بین مثبت سه و مثبت ۱۱ درجه سانتی گراد در نوسان بوده و چالدران با دمای منفی یک درجه سردترین و پلدشت با ۱۶ درجه بالای صفر گرمترین شهرستان گزارش شده است.

وی ادامه داد: مرکز و جنوب آذربایجان غربی تا فردا شاهد این بارندگی ها خواهند بود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به ورود این سامانه، لازم است دستگاههای مسوول تمهیدات لازم را درخصوص جلوگیری از لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد جاده ای در نظر بگیرند.

کریمی گفت: لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب نیز به کار گرفته شود.

وی افزود: اجتناب از سفرهای غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روزهای پیش رو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha