زندگی و شهادت مرحومه معصومه کرباسی، تجلی‌گر عزم و ارادهٔ تمام زنان مقاومت است

تهران - ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان‌وخانواده با اشاره به شهادت شهیده معصومه کرباسی و همسرش شهید رضا عواضه توسط رژیم صهیونیستی نوشت: زندگی و شهادت مرحومه معصومه کرباسی، تجلی‌گر عزم و ارادهٔ تمام زنان مقاومت است.

به گزارش ایرنا از معاونت ریاست‌ جمهوری در امور زنان‌وخانواده، زهرا بهروز آذر طی پیامی شهادت خانم معصومه کرباسی و همسرشان را تسلیت گفت و نوشت: با کمال تأثر و اندوه، در این روزهای غمبار، یاد و خاطره‌ی شهدای مظلوم فلسطین و لبنان، به ویژه مادر فداکار و آزاده، معصومه کرباسی و همسرش، رضا عواضه، در دل‌های ما زنده می‌ماند که با فداکاری و عشق به فرزندان و خانواده‌شان، نماد امید و ایستادگی در برابر ظلم‌های بی‌شمار و جنایت‌های رژیم اشغالگر اسراییل بودند.

وی افزود: زندگی و شهادت مرحومه معصومه کرباسی، تجلی‌گر عزم و ارادهٔ تمام زنان مقاومت است؛ زنانی که با صبرشان ظالمان را رسوا می‌کنند و با شفقت و مسئولیت‌پذیری‌شان، میراثی از عشق به زندگی و امید را برای نسل‌های آینده بر جای می‌گذارند.

بهروز آذر ادامه داد: شهادت این پدر و مادر مهربان را به فرزندان عزیزشان، خانمها زهرا و فاطمه و آقایان مهدی، مهتدی، محمد، و خانواده‌های محترم کرباسی و عواضه تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان علو درجات و برای بازماندگان صبر و آرامش مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا معصومه کرباسی (آرزو) سال ۱۳۵۹ در شیراز دیده به جهان گشود؛ وی فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز و از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و از نخبگان برنامه نویسی در این دانشگاه بود. معصومه سال ۱۳۸۲ با همکلاسی لبنانی خود دکتر رضا عواضه ازدواج کرد و به همراه همسرش در سال ۱۳۸۳ به لبنان رفت و در آنجا به حزب الله لبنان پیوستند.

در جریان حملات وحشیانه اسرائیل به لبنان؛ پهپاد ارتش تروریستی روز شنبه ۲۸ مهر به طور هدفمند یک خودرو در شهر جونیه را تعقیب می‌کرد، خودرویی که سرنشینانش کرباسی و همسرش عواضه بودند. خودرو در حال حرکت بود که پهپاد رژیم صهیونیستی به سمت آن موشکی پرتاب کرد اما به گوشه ماشین برخورد کرد و صدمه‌ای به سرنشینانش وارد نشد. عواضه خودرو را متوقف کرد. کنار اتوبان ایستاد، پیاده شد و دست همسرش را گرفت تا گوشه‌ای پناه بگیرند. سرنشین‌های خودروهای دیگر هم پیاده شدند اما انگار هدف‌های پهپاد مشخص بودند. موشک دوم هم شلیک شد و زوج ایرانی_ لبنانی به شهادت رسیدند.

پیکر این شهید روز گذشته وارد ایران شد و مراسم وداع با شهیده «معصومه کرباسی» سه‌شنبه (۱ آبان ۱۴۰۳) بعد از نماز مغرب و عشا در معراج شهدای تهران برگزار شد. قرار است پیکر این شهید امروز به زادگاهش شیراز منتقل شود.

زندگی و شهادت مرحومه معصومه کرباسی، تجلی‌گر عزم و ارادهٔ تمام زنان مقاومت است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha