رهبر کره شمالی بار دیگر بر تقویت توان بازدارندگی کشورش تاکید کرد

تهران – ایرنا - رهبر کره‌شمالی در جریان بازدید از پایگاه‌های موشک‌های راهبردی، بار دیگر بر تقویت توان بازدارندگی از جمله آمادگی ظرفیت‌هایی اتمی این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کیم جونگ اون» روز چهارشنبه در جریان بازدید از یگان های موشکی کره شمالی، در پاسخ به تهدیدهای فزاینده اتمی آمریکا، افزایش توان بازدارندگی جنگی از جمله آمادگی توانایی و ظرفیت های هسته ای کشورش را خواستار شد.

رهبر کره شمالی اضافه کرد: همانطور که به تازگی چندین بار تاکید شده است، ابزار هسته ای استراتژیک ایالات متحده تهدیدی فزاینده برای محیط امنیتی کره شمالی ایجاد کرده است و در قبال تهدیدات بلند مدت، باید کره شمالی بازدارندگی جنگی خود را به سرعت تقویت کند و اقدامات لازم را انجام دهد و موضع متقابل کامل و سختگیرانه قوای هسته‌ای اتخاذ کند.

وی همچنین بر اهمیت هرچه بیشتر نوسازی و تقویت پایگاه های موشکی تاکید و از اینکه تمامی امکانات در این پایگاه ها در وضعیت آمادگی تقابل قدرتمند قرار دارند، اطمینان حاصل کرد.

به گزارش ایرنا، درحالی یونهاپ از تاکید دوباره رهبر کره شمالی بر تقویت توان بازدارندگی کشورش در جریان بازدید از پایگاه های موشکی خبر داد که چندی پیش نیز وی در واکنش به اتحاد بین سئول و واشنگتن این موضوع را مطرح کرده بود.

رهبر کره شمالی در مورخ ۲۷ مهر گذشته و درجریان بازدید از مقر لشکر دوم ارتش کره شمالی گفته بود: اتحاد سئول و واشنگتن ما را به تقویت توان بازدارندگی هسته‌ای وا می دارد.

رهبر کره شمالی در این دیدار تاکید کرد: تغییر ماهیت اتحاد کره جنوبی و آمریکا و گسترش رزمایش‌های نظامی آنها ایجاب می‌کند که کره شمالی بازدارندگی هسته‌ای قوی‌تری داشته باشد.

وی هشدار داد: اگر دشمن از نیروهای مسلح خود برای نقض حاکمیت جمهوری دموکراتیک خلق کره استفاده کند، کشور ما بدون هیچ تعللی از همه نیروهای تهاجمی از جمله سلاح‌های هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha