۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85636726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترامپ، حزب کارگر انگلیس را به دخالت در انتخابات متهم کرد

تهران-ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوریخواهان، حزب کارگر به رهبری کی یر استارمر نخست وزیر انگلیس را به دخالت درانتخابات آمریکا متهم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، یورو نیوز نوشت: ترامپ، طرح شکایت علیه حزب حاکم انگلیس و کارزار انتخاباتی کامالا هریس و تیم والز معاون هریس را آغاز و این حزب را به «دخالت» در انتخابات آمریکا به دنبال سفر مقامات حزب کارگر به آمریکا به منظور ارائه مشاوره به نامزد دموکرات ها متهم کرد.

ترامپ در شکایت خود به تسلیم شدن نیروهای انگلیسی در مقابل آمریکا در «نبرد یورک تاون» در سال ۱۷۸۱ اشاره کرد و نوشت: به نظر می رسد که حزب کارگر و کمپین هریس پیام این نبرد را فراموش کرده اند.

نامزد جمهوریخواهان تماس بین مقامات حزب کارگر و کارزار هریس به مثابه «کمک خارجی غیرقانونی» دانست و خواستار تحقیقات فوری در این زمینه شد.

در شکایت ترامپ که توسط وکیل او گری لاوکوفسکی ارائه شده، گزارش وال استریت ژورنال ضمیمه شده است. در این گزارش آمده است که کارشناسان علوم راهبردی حزب کارگر انگلیس به هریس توصیه می کنند که چگونه رای دهندگان ناراضی را بازگرداند و یک کارزار برنده را از اجرا کند.

در این شکایتنامه همچنین پیام رئیس عملیات حزب کارگر الصاق شده است. این پست اکنون حذف شده اما مقامات این حزب انگلیسی در آن خواستار سازماندهی سفر اعضای این حزب به ایالت کارولینای شمالی هستند که یکی از ایالت های کلیدی در انتخابات آمریکا محسوب می شود.

یورونیوز نوشت: نخست وزیر انگلیس این اتهام را رد نکرده اما گفته این به مثابه دخالت خارجی نیست.

وی گفت کارشناسان علوم راهبردی به طور داوطلبانه به کارزار هریس والز کمک کرده اند اما سفر آنها به ایالت آمریکایی با سازماندهی و کمک مالی حزب کارگر انجام نشده است.

استارمر افزود، روابط خوبی با ترامپ دارد. دو طرف سپتامبر (شهریور) گذشته در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.

این مقام انگلیسی گفت کشورش با هر کسی که در انتخابات آمریکا پیروز شود همکاری خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha