فتوای رهبر معظم انقلاب در دفاع از مردم غزه و لبنان حکیمانه بود

زاهدان - ایرنا - نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب در دفاع از مردم غزه و لبنان حکیمانه و تذکری برای مسلمانان بود که متوجه شوند در چنین شرایطی باید به مظلومان فلسطین و لبنان کمک کنند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، مولوی نذیر احمد سلامی در نشست فقهی و حقوقی با موضوع ”واکاوی ابعاد مختلف فتوای تاریخی رهبر انقلاب در دفاع از مردم غزه و لبنان“ در تالار همایش آیت الله امامی کاشانی(ره)، اظهار کرد: مسلمانان بدون نیاز به فتوای رهبر معظم انقلاب، براساس آیات شریف قرآن نیز موظف هستند به وظیفه خود که همان کمک به برادران مسلمان فلسطین و لبنان است عمل کنند.

وی تصریح کرد: بدون تردید در صورت وجود اتحاد مسلمانان در مقابل صهیونیسم، این رژیم هرگز به خود اجازه نمی‌داد، کشور و ملتی را اینگونه به نابودی بکشاند.

نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری به بیان شرایط یهود از زمان پیامبر اسلام (ص) و توطئه‌های آنان علیه اسلام تا عصر کنونی اشاره کرد و افزود: پیروزی نهایی در این جنگ قطعا از آن غزه، فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت و فلسطینی‌ها حمایت دنیا را برای خود جمع کردند و وجدان دنیا را در سراسر جهان تکان دادند.

فتوای رهبر معظم انقلاب در دفاع از مردم غزه و فلسطین حکیمانه بود


کلید واژه فرض در ادبیات فقهی به معنای الزام بر مسلمانان است

معاون دادستان زاهدان در امور حقوق عامه نیز در این نشست بیان کرد: کلید واژه فرض در ادبیات فقهی و حقوقی به معنای واجب و الزام بر تمام مسلمانان است.

ابوالفضل احمدزاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این فتوا، خطاب را به مردم لبنان دارند نه حکومت لبنان و در کنار مردم لبنان، از حزب الله نیز نام می‌برند؛ حزب‌اللهی که خود جزئی از مردم لبنان است و از کیان مردم لبنان دفاع کرده و می‌کند.

به گفته وی؛ از جمله اوصافی که رهبر معظم انقلاب در این فتوا برای رژیم صهیونیستی بیان می‌کند، غاصب است که اشاره به این دارد که این رژیم در اسلام و خاورمیانه مکانی نداشته و آنچه را در تصرف دارد، استیلای غاصبانه است.

معاون دادستان زاهدان در امور حقوق عامه تاکید کرد: ظالم به معنای واقعی همین رژیم صهیونیسم است، رژیم خبیثی که خبث طینتش شاید بزودی دامن کل دنیا را بگیرد چراکه خباثتی به مراتب بالاتر از خباثت هیتلر دارد.

وی بیان کرد: این نشست به عنوان نخستین جلسه این عرصه، جنبه تبیینی و مقدماتی داشته تا بیان شود که فتوای رهبر معظم انقلاب در دفاع از مردم مظلوم غزه و لبنان، از دید طلاب و دانشجویان مغفول واقع نشده است، بنابراین می‌طلبد که در آینده نزدیک میزگردهایی جهت تبیین دقیق‌تر این مساله شکل بگیرد.

احمدزاده تصریح کرد: با توجه به استقبال حضار و اساتید و با توجه به لزوم وحدت امت اسلامی، لازم می‌آید جلساتی با موضوع تبیین مبانی فقهی یا قرآنی فتوای رهبر معظم انقلاب در مجامع دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شود.

فتوای رهبر معظم انقلاب در دفاع از مردم غزه و فلسطین حکیمانه بود

وظیفه و رسالت جامعه دانشگاهی نسبت به فتوای رهبر معظم انقلاب

مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) به وظیفه و رسالت همه اقشار بویژه جامعه دانشگاهی و تلاشگران نهاد علم در کشور، نسبت به این فتوای تاریخی اشاره کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد بامری رسالت جامعه نخبگانی و دانشگاهی را در ارتباط با تبیین این فتوا در ۲ جهتِ رسالت توحیدی و معرفتی و رسالت علمی و اجرایی تبیین کردند.

وی با اشاره به آثار جهانی و بین المللی این فتوای تاریخی، بیان کرد: این فتوا موجب تقویت جبهه مقاومت و در مقابل موجب رعب و وحشت میان رژیم صهیونیستی اسرائیل و حامیان آن شده است.

مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: این فتوای رهبر معظم انقلاب از طرفی موجب افشای ظلم و جنایات در جوامع بین المللی و از سوی دیگر موجب بسیج عمومی و فراگیر مسلمانان در طیف‌ها و مذاهب مختلف اعم از شیعه و اهل سنت، در کمک مالی و غیر مالی به مردم مظلوم غزه و لبنان شده است.

مساجد تشیع و تسنن به عنوان سنگر اسلام و انقلاب نباید بی‌تفاوت باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: مساجد تشیع و تسنن به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، نباید به این مساله بی‌تفاوت باشند، همان گونه که در اوایل انقلاب، مسجد به عنوان پایگاه انقلاب بیشترین اثرگذاری را در عرصه اسلام و جنگ داشت، اکنون نیز باید اینگونه باشد؛ چراکه جنگ کنونی، جنگ بر سر مسجد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن اشرفیان بر وجوب وظیفه همگان در برابر اجرای فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب تاکید و بر جایگاه مسجد در این امر مهم اشاره کردند.

وی با بیان اینکه مسجد الاقصایی قبله نخست مسلمان بوده و است، افزود: آنچه که امروز بر ما لازم است جهاد با مال و جهاد با نفس است، همانند بسیاری از شهداء همچون شهید سید حسن نصرالله که هم با مال خویش و هم با جان خویش در راه خدا جهاد و جان خویش را فدا کردند.

به گزارش ایرنا، در پایان مراسم طوماری از پیام به مردم مظلوم غزه و لبنان، توسط اساتید، دانشجویان و طلاب نگاشته و ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha