روشن شدن جاده های همدان نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: بخش قابل توجهی از راه‌های این استان به ویژه بزرگراه‌ها، روشنایی ندارد که حداقل هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای روشن کردن این مسیرها نیاز است.

مهرداد آهکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روشنایی مناسب در شب حتی در شرایط نامساعد جوی، موجب کاهش آمار سوانح جاده ای به علت بهبود و افزایش وسعت دید رانندگان می شود.

وی افزود: ۱۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی جاده‌های این استان ساماندهی شد که این اقدام در افزایش ایمنی رانندگی تأثیر مثبت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان بزرگراهی است بنابراین ۱۴۰ کیلومتر روشنایی موجود کافی نبوده و نیاز به افزایش روشنایی در سایر محورها احساس می‌شود.

آهکی بیان کرد: ۴.۵ کیلومتر سیستم روشنایی طولی و ۱۱ مورد روشنایی مقطعی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اجرا شده که تا پایان سال این تعداد به ۱۶ مورد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین عملیات ساماندهی روشنایی تونل ولایت شهرستان تویسرکان با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha