هریس: ترامپ ارتشی وفادار به خود می‌خواهد نه مردم آمریکا

نیویورک – ایرنا- کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در پی اظهارات رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوریخواهان این کشور گفت: ترامپ ارتشی می خواهد که بیش از همه به او وفادار باشد نه به مردم آمریکا.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کلی رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ اعلام کرده است که نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری (ترامپ) یک فاشیست است و ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود گفته بود آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها «اقدامات خوبی انجام داد و او خواهان داشتن ژنرال هایی مانند هیتلر است.»

کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات جان کلی گفت: این اظهارات تکان دهنده و غیرقابل قبول بود و نشان داد دونالد ترامپ واقعاً چه کسی است. این اظهارات از سوی کسانی است که او را بهتر می شناسند و دوش به دوش ترامپ در کاخ سفید خدمت کرده اند.

هریس تصریح کرد: «این بسیار نگران‌کننده و فوق‌العاده خطرناک است که دونالد ترامپ از آدولف هیتلر استفاده کند. این نشان می دهد که دونالد ترامپ واقعاً چه کسی است.»

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا هشدار داد که هر کسی که مطیع ترامپ نباشد، در صورت انتخاب شدن، با مجازات مواجه خواهد شد.

این بخش از اظهارات هریس در حالی بیان می شود که ترامپ دوباره از "دشمن داخلی" در آمریکا شکایت کرده است.

هریس گفت: «بیایید روشن کنیم که او چه کسی را دشمن داخلی خود می‌داند. هرکسی که جلوی او زانو نزند یا جرات انتقاد از او را داشته باشد، در ذهن ترامپ به عنوان دشمن داخلی شناسایی می شود مانند قضات، روزنامه نگاران و مسئولان انتخاباتی غیرحزبی.»

جان کلی رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ اعلام کرده است که نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری یک «فاشیست» است و در زمان ریاست جمهوری خود دوست داشت یک «دیکتاتور» باشد و ژنرال هایی مانند آدولف هیتلر می خواست و گفته بود رهبر نازی‌ها «اقدامات خوبی انجام داد.»

 نظرات جان کلی، ژنرال بازنشسته آمریکایی که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ برای ترامپ در کاخ سفید کار می کرد، در مصاحبه با نیویورک تایمز و آتلانتیک بیان شد.

کلی مدت‌هاست که از ترامپ انتقاد کرده است و قبلاً او را متهم کرده بود که کهنه‌سربازان کشته شده در جنگ را "ترسو" و "بازنده" خوانده است. با این حال، هشدارهای جدید او تنها دو هفته قبل از انتخابات منتشر شد.

ترامپ به دنبال راه یابی دوباره به کاخ سفید است و اعلام کرده که استفاده از ارتش را در داخل آمریکا به طور چشمگیری گسترش دهد و پیشنهاد کرده برای تعقیب آمریکایی‌هایی که آنها را «دشمنان داخلی» می‌داند، از زور استفاده کند.

کلی به نیویورک تایمز گفت: «او بیش از یک بار این حرف را زد که هیتلر هم کارهای خوبی انجام داد.» رئیس دفتر سابق ترامپ افزود که او معمولاً این گفتگو را با گفتن این جمله که «هیتلرهیچ کار خوبی انجام نداده بود»، رد می‌کرد، اما ترامپ گهگاه این موضوع را دوباره مطرح می‌کرد.

کلی در مصاحبه خود با آتلانتیک نیز گفت که وقتی ترامپ ایده نیاز به "ژنرال های آلمانی" را مطرح کرد، وی با اشاره به اتو فون بیسمارک، صدراعظم سابق آلمان پرسید که آیا منظور ترامپ "ژنرال های بیسمارک" است؟

کلی از ترامپ پرسید: «مطمئناً منظور شما ژنرال های هیتلر نیست. رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: "، بله، منظورم ژنرال های هیتلر است».

ستاد انتخاباتی ترامپ این اظهارات را تکذیب کرد و استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، استدلال کرد که کلی « با این داستان‌های جعلی خود را بی اعتبار کرده است.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت در ایالت‌های مهم فشرده است، و ترامپ و کامالا هریس در حال تبلیغات در سراسر آمریکا و مناطق مهم برای جذب رای‌دهندگان بلاتکلیف هستند.

تیم والز فرماندار مینه سوتا و معاون هریس که ۲۴ سال در واحدها و مشاغل مختلف در گارد ملی ارتش خدمت کرده است، سه شنبه شب به سرعت از این مصاحبه ها برای حمله به ترامپ استفاده کرد.

والز که در ویسکانسین صحبت می کرد، گفت: «مردم، خطر نزدیک است. ترامپ در حال فرورفتن به جنون است. یک رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری می گوید که ژنرال هایی مانند آدولف هیتلر می خواهد.»

کلی همچنین در مصاحبه خود با نیویورک تایمز گفت که ترامپ با تعریف فاشیست مطابقت دارد. کلی پس از خواندن تعریف فاشیست از جمله اینکه فاشیسم «یک ایدئولوژی و جنبش سیاسی اقتدارگرا و ملی‌گرای راست افراطی است که توسط یک رهبر دیکتاتور رهبری می‌شود»، نتیجه گرفت که ترامپ «مطمئناً در تعریف کلی فاشیست قرار می‌گیرد.»

او افزود که ترامپ اغلب از هرگونه تلاشی برای محدود کردن قدرت خود خشمگین می‌شد و "او دوست داشت" یک دیکتاتور باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha