۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85637855
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هلاکت ۷۰ نظامی صهیونیست در محورهای پنجگانه حمله زمینی به لبنان

تهران- ایرنا- جنبش حزب‌الله لبنان در گزارشی از حملات زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، از هلاکت ۷۰ نظامی این رژیم خبر داد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه المنار، مقابله رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای درگیری در جنوب این کشور تا عمق فلسطین اشغالی ادامه دارد و تاکنون خسارت‌های سنگینی به این رژیم وارد شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که تاکنون در حمله زمینی دشمن صهیونیستی به لبنان بیش از ۷۰ نظامی آن به هلاکت رسیده و بیش از ۶۰۰ سرباز و افسر دشمن نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر آن ۲۸ تانک مرکاوا، چهار بولدوزر، یک خودروی زرهی و یک نفربر نیز منهدم و سه پهپاد هرمس ۴۵۰ و یک پهپاد هرمس ۹۰۰ صهیونیست ها سرنگون شده است.

رسانه جنگ مقاومت اسلامی گزارشی از محورهای درگیری رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست در روستاهای حاشیه جنوبی لبنان و مقابله رزمندگان با پیشروی نظامیان صهیونیست منتشر کرد که به شرح زیر است:

محور نخست: منطقه عملیاتی لشکر ۱۴۶ ارتش دشمن از ناقوره در غرب تا مروحین در شرق. عملیات‌های دشمن در این محور شامل تلاش برای نفوذ به محله‌های جنوبی روستاهای مروحین، الضهیره، یارین و علما الشعب با هدف بمب‌گذاری خانه‌ها و منفجر کردن آن‌ها از بیم مجاهدان است. مبارزان مقاومت اسلامی با این تلاش‌های دشمن مقابله کرده و محل تجمع نظامیان آن در رأس الناقوره، حایتا و اطراف روستای الضهیره را هدف قرار دادند.

محور دوم: منطقه عملیاتی لشکر ۳۶ ارتش دشمن از رامیا در غرب تا رمیش در شرق و عیتا الشعب، و از رمیش تا عیترون در شرق. پس از رویارویی قهرمانانه هفته گذشته در مثلث عیتا الشعب- القوزح- رامیا که خسارت‌های زیادی به دشمن وارد شد، دشمن در روزهای گذشته سعی در پیشروی به سمت بلندی‌های ابو اللبن در شرق شهرک عیتا الشعب با هدف اشغال و تصرف این شهر را داشت که با مقابله رزمندگان مقاومت اسلامی مواجه شد و محل تجمع نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن نظامیان دشمن منجر شد.

هلاکت ۷۰ نظامی صهیونیست در محورهای پنجگانه حمله زمینی به لبنان

محور سوم: منطقه عملیات لشکر ۹۱ ارتش دشمن از بلیدا در جنوب تا حولا در شمال. نیروهای دشمن در این محور از طریق مسیرهای نامرئی به سمت برخی محله‌های شرقی در شهرک‌های میس الجبل، محیبیب و بلیدا پیشروی کرده و اقدام به بمب‌گذاری برخی خانه‌ها و منفجر کردن آن‌ها کرد. نیروهای دشمن در میان درگیری‌های شدید در تلاش برای پیشروی به سمت محله‌های شرقی شهرک حولا هستند. منفجر کردن خانه‌ها به دلیل ناتوانی دشمن برای تصرف این شهر و تثبیت نیروهای خود از ترس رزمندگان مقاومت صورت گرفت.

محور چهارم: منطقه عملیاتی لشکر ۹۸ ارتش دشمن از مرکبا در جنوب تا روستای الغجر در شرق. نیروهای دشمن سعی کردند از سمت جنوبی و شرقی به شهرک الطیبه نفوذ کنند که رزمندگان مقاومت اسلامی با مسلسل و راکت با آن‌ها مقابله کرده و منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای دشمن شدند. یک تانک دشمن نیز در این محور در تلاش برای پیشروی به سمت بخش‌های شرقی شهرک الطیبه بود که رزمندگان دشمن آن را با موشک هدایت‌شونده هدف قرار داده و منهدم کردند.

محور پنجم: منطقه عملیاتی لشکر ۲۱۰ ارتش دشمن از روستای الغجر تا مزارع اشغالی شبعا. نیروهای دشمن در حومه شهرک‌های کفرشوبا و شبعا سعی در پیشروی و به کنترل درآوردن موانع امنیتی در نزدیکی مرز داشتند. رزمندگان مقاومت اسلامی در این محور نیز محل‌های تجمع نظامیان دشمن و پایگاه‌های دشمن را با موشک هدف قرار می‌دهند.

هیچ روستایی به تصرف صهیونیست‌ها در نیامده است

اتاق عملیات مقاومت اسلامی همچنین اعلام کرد که تا لحظه انتشار این گزارش دشمن صهیونیستی موفق به تصرف کامل یا اشغال هیچ یک از روستاهای حاشیه جنوبی لبنان نشده است.

بر اساس این گزارش، یگان موشکی، پدافند هوایی و نیروی هوایی مقاومت اسلامی لبنان نیز به هدف قرار دادن پایگاه‌ها و پادگان‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان ادامه می‌دهد.

هلاکت ۷۰ نظامی صهیونیست در محورهای پنجگانه حمله زمینی به لبنان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha