اختیار کافی برای رفع مشکلات حوزه صنعت در آذربایجان شرقی وجود ندارد

تبریز - ایرنا - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با وجود اینکه گاهی اوقات اختیار کافی در استان برای رفع مسائل و مشکلات حوزه صنعت وجود ندارد اما حداقل می‌توانیم با پیگیری مسائل، به نتایج مطلوب دست یابیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، عبدالحمید سرتیپی روز پنجشنبه در نشست با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع شهرک صنعتی عالی نسب بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های متولی آذربایجان‌شرقی برای جذب سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: تامین زیرساخت‌ها و ایجاد فضایی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در این راستا بسیار مهم است از این رو باید با همکاری و هم افزایی تمام نهادهای متولی تمهیداتی برای ایجاد تحول ویژه در بخش سرمایه‌گذاری اندیشیده شود.

وی اصلی ترین دلیل مراجعه صاحبان صنایع به اداره کل صمت آذربایجان شرقی را اخذ تسهیلات عنوان کرد و افزود: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ توانستیم تنها به ۵۰ واحد تولیدی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی بسیاری از موارد باید به بخش خصوصی توانمند واگذار شود، اظهار کرد: به طور طبیعی منابع مالی دولت محدود است و نمی‌توان انتظار زیادی از بخش دولتی داشته باشیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اعطای مجوز برای ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی گفت: تعلل در کارها موجب خستگی و دلسردی سرمایه‌گذاران می‌شود بنابراین اگر تنها بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران را رفع کنیم مسایل مختلف به صورت مداوم حل و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

سرتیپی با تاکید بر این که در حوزه سرمایه‌گذاری در بین استان‌ها رقابت زیادی وجود دارد، افزود: استانی موفق است که بتواند سرمایه‌گذاران را جذب کند که خوشبختانه استاندار آذربایجان شرقی اهتمام ویژه ای برای ایجاد فضایی مطلوب برای جذب سرمایه گذاران دارد.

به گزارش ایرنا در آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha