محمدرضا فلاح روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا در این رابطه بیان کرد: برای ما در دانشگاه علمی کاربردی، اجرای طرحهای مهارت افزایی اهمیت فراوانی دارد و در همین خصوص تلاش کردیم با توجه به ظرفیتهای گردشگری مذهبی قم، دوره انگشترسازی را برای دانشجویان برگزار کنیم.
وی افزود: زمانی که دانشجویان نسبت به آینده شغلی خود اطمینان خاطر داشته باشند در شرایط بهتری مهارتهای ارائه شده را فرا میگیرند و در همین رابطه ما برگزاری دورههای مختلف همچون انگشترسازی را در دستور کار قرار دادیم که میتواند علاوه بر اشتغال درآمدزایی خوبی را نیز برای دانشجویان به دنبال داشته باشد.
گفتنی است در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نگاه نسل سوم دانشگاهها، حدود ۷۰ درصد دروس مهارتی و کاربردی است و مباحث نظری در این دانشگاه تنها با توجه به نیاز رشته به دانشجویان ارائه میشود.
بر این اساس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر خلاف برخی دانشگاههای دیگر، مساله اشتغال برای دانشجویان پس از اتمام تحصیل دغدغه خاصی نیست و حتی در مواردی دانشجویان همزمان با تحصیل با مهارتی که پیدا کردند، مشغول کار هستند و درآمد دارند.
تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی قم، ارتقا فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان است و بر همین اساس تلاش میشود با ایجاد زیرساختهای لازم و شناسایی افراد مستعد، تعداد کارآفرینان موفق افزایش یابد.
دانشگاه جامع علمی کاربردی قم در حال حاضر ۲ هزار و ۹۳۱ دانشجو دارد که یکهزار و ۵۲۱ نفر آنها در حال تحصیل و یکهزار و ۴۱۰ نفر نیز در شرف فارغ التحصیلی میباشند، همچنین در این میان یکهزار و ۲۲۶ نفر دانشجویان زن و یکهزار و ۷۰۵ نفر دانشجویان مردم هستند. از نظر مقطع تحصیلی نیز یکهزار و ۷۳۱ نفر در مقطع کاردانی و یکهزار و ۲۰۰ نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل میکنند.
نظر شما