۶۶ میلیمتر باران در «قصرقجر» بجنورد ثبت شد 

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان‌شمالی گفت: ۶۶ میلیمتر باران از ایستگاه روستای «قصرقجر» شهرستان بجنورد ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی استان را با فعالیت سامانه بارشی اخیر دارد.

مهدی کمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش باران اواخر هفته گذشته از ۱۲۰ نقطه استان گزارش شد که میزان بارش باران در این مدت در مهمانک ۵۹.۸ میلیمتر، زمان صوفی ۵۰.۸ میلیمتر و در دهگاه ۴۸ میلیمتر ثبت شد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: خوشبختانه در مناطق مختلف شاهد بارندگی مناسب بودیم که بارندگی موثر برای کشاورزی و کشت های پاییزه خواهد بود.

کمالی با اشاره به بارش برف پاییزی در ارتفاعات استان، افزود: سامانه بارشی که استان را دربر گرفت سبب بارش باران و در ارتفاعات سبب بارش برف شد البته بارش برف در ایستگاه های استان ثبت نشد.

پیش بینی افزایش دمای هوا برای امروز

وی با اشاره به کاهش دمای هوا در استان در شبانه روز گذشته، گفت: سرچشمه اسفراین با کمینه دمای منفی یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه و بام و صفی آباد با بیشینه دمای ۱۲ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان گزارش شد.

کمالی خاطرنشان کرد: شبانه روز گذشته کمینه دمای بجنورد ۲ درجه و بیشینه دمای آن هشت درجه سانتیگراد ثبت شد.

وی افزود: برای امروز هوای پایدار در مناطق مختلف استان حاکم است و دمای هوا به میزان چهار تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha