۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85638057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین حمله تروریستی در ترکیه را محکوم کرد

۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85638057
چین حمله تروریستی در ترکیه را محکوم کرد

تهران-ایرنا- چین با محکوم کردن حمله تروریستی در آنکارا که به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن ۲۲ نفر منجر شد، همبستگی خود را با ترکیه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزون چین، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور حمله ترویستی به مقر صنایع هوایی ترکیه (TUSAS) در شهر آنکارا را محکوم و همبستگی پکن را با مردم و دولت ترکیه ابراز کرد.

این حمله زمانی رخ داد که ۲ مهاجم مسلح به ساختمان این نهاد وارد و باعث انفجار و تیراندازی شدند.

به گفته علی یرلیکایا وزیر کشور ترکیه، هر ۲ مهاجم کشته شدند و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. وی همچنین اعلام کرد که از ۲۲ زخمی این حادثه، ۲ نفر در وضعیت وخیمی قرار دارند.

در پی این حمله، چین ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی بر ضرورت همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

مقام‌های چینی در بیانیه‌ای اعلام کردند که پکن در کنار آنکارا ایستاده است و از تلاش‌های این کشور برای مقابله با تروریسم و حفظ امنیت کشور حمایت می‌کند.

این حمله در شرایطی رخ داد که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در نشست بریکس در شهر قازان روسیه حضور داشت و در آنجا به همراه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، این حادثه را محکوم کرد.

تشدید فعالیت‌های تروریستی در منطقه از جمله حملات اخیر گروه پ‌.ک‌.ک نگرانی‌های امنیتی در ترکیه را افزایش داده و آنکارا در واکنش به این حملات، حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مواضع این گروه در شمال عراق و سوریه انجام داده و ۳۲ هدف متعلق به پ‌.ک‌.ک را نابود کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha