۳۸۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران باقی‌مانده است 

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۳۸۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران باقی‌مانده است و باید از فعالان این عرصه به دلیل تاخیر در پرداخت مطالباتشان عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نادرقلی ابراهیمی» روز پنجشنبه در آیین شکرگزاری و جشن رکوردشکنی تولید گندم استان مرکزی در اراک افزود: روز گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از دولت چهاردهم تسهیل‌گری در امور کشاورزان است و بارها به متولیان امر تذکرات لازم داده شده است.

ابراهیمی ادامه داد: استان مرکزی نشان داد با وجود همه کمبودها و چالش‌ها، فرصت بزرگی برای کشور است و نمونه آن ۱۰۰ هزار کشاورز استان است که پنج درصد تولید را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: سال ۱۳۸۷ در تولید گندم این رقم رکورد زده شد و این دومین بار است و در کنار اقدامات و حمایت دولتی قابل تقدیر و برای آن باید جشن بزرگی گرفته شود چراکه گندم محصول استراتژیک است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایران بعد از کشورهایی مانند هند، روسیه و اتحادیه اروپا در رتبه دهم تا دوازدهم تولید گندم است.

ابراهیمی تصریح کرد: رقم گندم ایران خوب است اما به رقم مورد انتظار نرسیده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کار بخش‌های فکری و تحقیقات بسیار سنگین است، در طول ۱۳۰ سال تاکنون تولید ناخالص را کشاورزی رقم زده است.

ابراهیمی افزود: گندم و محصولات اساسی در کشور نشان داده در شرایط سخت کمک کننده است به عنوان نمونه دهه هشتاد قیمت نفت بالا و گندم به کشور فروخته نمی‌شد و به ناچار گندم نامناسب وارد شد، اما امروز تولید گندم کشور به جایگاه مطلوبی رسیده است.

گندم‌کاران استان مرکزی در سال زراعی گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم تولید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha