هشدار هواشناسی تفرجگاه‌های محیط زیست خراسان رضوی را تعطیل کرد

مشهد- ایرنا-مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تمامی تفرجگاه ها و مناطق زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست استان از امروز تا پایان روز جمعه (چهارم آبان ماه) به دلیل صدور هشدار هواشناسی و تغییرات جوی تعطیل است.

مهدی اله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر وقوع سیل و پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه، تمامی مناطق تفرجگاهی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست تعطیل اعلام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان خراسان رضوی و بارش های سیل آسا و رگباری و سیلابی شدن مسیل ها و جهت حفظ سلامت و جان مردم شریف استان، از شهروندان و گردشگران درخواست می کنیم تا از ورود به مناطق تفرجگاهی و حفاظت شده زیر پوشش سازمان حفاظت محیط زیست خودداری کنند.

مدیر کل حفاظت زیست خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از مردم تفاضا می شود از ترددهای غیر ضروری و حضور در مناطق کوهستانی، بسترهای مسیل رودخانه تا پایان روز جمعه به طور جدی پرهیز کنند.

درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.

مساحت زیستگاه های طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

نزدیک به ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha