وزارت نیرو و نفت برای تأمین برق‌کافی در دوره سرد سال تعامل دارند

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: وزارت نیرو برای تولید برق‌ کافی در فصل سرد سال هماهنگی‌های لازم را با وزارت نفت و شرکت‌های تابعه انجام داده است.

به گزارش ایرنا، «مهدی مقیم زاده» روز پنجشنبه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران افزود: اما به دلیل محدودیت‌هایی که در حوزه تأمین سوخت زمستانه وجود دارد، نیاز است مشترکان بخش خانگی برای تأمین حداکثری برق و گاز زمستان به‌صورت کلی نسبت به‌صرفه جویی در حوزه انرژی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه همراهی مردم با صنعت برق به عبور موفق از اوج بار مصرف برق سال جاری کمک کرد، گفت: باتوجه‌به محدودیت تأمین سوخت نیروگاهی در فصل زمستان، نیاز است در فصل سرد سال نیز شهروندان نسبت به‌صرفه جویی در مصرف برق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: تلاش داریم از ظرفیت‌های جدید عرضه شده در نمایشگاه صنعت برق در حوزه پایش و مدیریت شبکه برق ایران استفاده کنیم.

مقیم زاده ادامه داد: صنعت برق ایران در بسیاری در حوزه‌های مختلف اعم از تولید، انتقال و توزیع دستاوردهای چشمگیری داشته است که بخشی از این دستاوردها در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرم سال جاری میزان تقاضای برق در اوج بار به بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید، گفت: ظرفیت تولید عملی برق کشور در این بازه زمانی ۶۳ هزار مگاوات بود که مابه‌التفاوت این دو عدد ناترازی برق ایران است که از طریق مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف کنترل شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: وزارت نیرو در تعامل با وزارت صمت و جهاد کشاورزی و نیز استانداری‌ها مصرف برق در بخش صنایع، کشاورزی و ادارات را مدیریت و کنترل کرد.

مقیم زاده افزود: همراهی مشترکان بخش خانگی نیز به عبور موفق از اوج بار سال جاری کمک شایانی کرد.

وی با تأکید بر نقش مؤثر اطلاع‌رسانی و تبلیغات در جذب مشارکت عمومی برای کاهش مصرف برق خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در پاییز سال جاری دمای هوا نسبت به میانگین بلندمدت ۲ درجه بالاتر است، همچنان صنعت برق به مشارکت مردم برای صرفه‌جویی در مصرف نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha