۴ آبان ۱۴۰۳، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85638414
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

قیمت‌گذاری کشمش ملایر گامی در جهت حمایت از باغداران و تنظیم بازار

همدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: قیمت‌گذاری جدید کشمش در راستای تنظیم بازار و حمایت از باغداران این شهرستان انجام شد تا بازار پرتلاطم این روزهای مهم‌ ترین محصول تولیدی جهانشهر ملایر به آرامش برسد.

علیرضا زنگنه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نشستی به ریاست فرماندار ویژه ملایر با حضور صاحبان واحدهای تصفیه و بسته‌بندی کشمکش، مدیرعامل تعاونی باغداران و تعدادی از باغداران و دستگاه‌های نظارتی تصمیماتی برای تعیین قیمت جدید کشمش اتخاذ شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد از سوم آبان‌ماه کشمش تیزآبی کمتر از ۷۰ هزار تومان از باغداران خریداری نشود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: براساس این تصمیم، نرخ ۸۲ هزار تومان برای خرید کشمکش دودی یا طلایی از باغداران تعیین شد.

زنگنه تاکید کرد: همچنین مقرر شد کارخانه‌داران فرآوری کشمش، کشمش تیزآبی را پس از تصفیه و بسته‌بندی کمتر از مبلغ ۱۰۵ هزار تومان به بازارهای هدف عرضه نکنند.

وی گفت: کارخانه‌داران فرآوری کشمش همچنین موظف شدند کشمش دودی یا طلایی را کمتر از ۱۲۵ هزار تومان به بازارهای هدف عرضه نکنند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: این تصمیم در راستای حمایت از تولید و جلوگیری از نوسانات غیر منطقی قیمت گرفته شد و به صورت مقطعی است.

زنگنه خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر باغداران عرضه محصول خود را کاهش دهند، بازار به روال طبیعی خود برخواهد گشت و خرید رقابتی موجب افزایش قیمت خواهد شد.

قیمت‌گذاری کشمش ملایر گامی در جهت حمایت از باغداران و تنظیم بازار

به گزارش ایرنا؛ باغداران و تولیدکنندگان محصول کشمش در شهرستان ملایر با توجه به هزینه‌های بالای باغداری، به شدت از قیمت پایین این محصول گلایه‌مند بودند که در این راستا نمایندگان مردم ملایر در مجلس، فرماندار، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط پیگیری‌های لازم را برای اصلاح قیمت کشمش در دستور کار قرار دادند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز روز چهارشنبه دوم آبان در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی عنوان کرد: ملایر شهر جهانی انگور است، اما صادرات کشمش آن با چالش مواجه است و قیمت کشمش خنده‌دار است.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید در این رابطه تدبیری اندیشیده شود و قطعا وزیر جهاد کشاورزی هم باید در این رابطه راهکاری ارائه دهند.

در همین رابطه چهارشنبه هفته گذشته در سفر یکروزه استاندار همدان به شهرستان ملایر، مشکل قیمت پایین کشمش به مقام عالی دولت در استان مطرح شد و در نشست شورای اداری این شهرستان، استاندار همدان خواستار رفع این مشکل و حمایت از باغداران تاکید کرد.

شهرستان ملایر دارای بیش از ۱۳ هزار هکتار باغ انگور است که سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تُن انگور در این شهرستان تولید و بیش از ۵۰ هزار تُن انواع کشمش و به حدود ۲۰ کشور جهان صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha