۳ آبان ۱۴۰۳، ۲۲:۵۳
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85638444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت آزمون ریاضی نهایی مورد ارزیابی گروه‌های آموزشی قرار می‌گیرد

اصفهان-ایرنا- رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت آزمون ریاضی نهایی پایش شده، مورد ارزیابی گروه‌های آموزشی قرار می‌گیرد و نتیجه آن برای آزمون آینده لحاظ می‌شود.

محسن زارعی شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری نشست گزارش انجمن های معلمان ریاضی درباره آزمون های نهایی با حضور اساتید، دبیران و معلمان در خانه ریاضیات اصفهان افزود: این نشست ارزیابی آزمون نهایی تاثیر سوابق تحصیلی و اثرگذاری آن در فرایند یادگیری دانش‌آموزان با اهداف برنامه درسی است و چنین نشستی نیز ۲ سال گذشته در زنجان برگزار شد.
وی ادامه داد:آنچه در آزمون نهایی مدنظر است بر اساس اهداف برنامه درسی طی یک چهارچوبی تعریف شده و در قالب جدول هدفگذاری و برای همه دروس (۱۰۸ عنوان درس) تعریف و پیش‌بینی شده است.
رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در این ارزشیابی موارد بخش‌هایی از کتاب، نوع سئوال، در چه سطح شناختی و نمره(بارم) مورد ارزیابی کارشناسان و در نهایت در اختیار طراحان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این نشست برای دروس ریاضی پیش بینی شده است، ادامه داد: نتیجه این چارچوب قرار است مبنای طرح سئوالات امتحانات نهایی قرار می‌گیرد و در نهایت مشخص شود که دانش‌آموزان به چه میزان به اهداف دست پیدا کرده‌اند یا اگر دست پیدا نکرده‌اند،خلاها شناسایی شود.

زارعی گفت:مدعوین این نشست اساتید دانشگاهی دبیران راهبری سازمان سنجش، سرشاخه‌های دروس ریاضی و سرگروه‌های آموزشی ریاضی هستند که برای اصلاح اشکالات و آزمون نهایی پیش رو دور هم جمع‌ شده‌اند که امتحان با کیفیتی برگزار کنیم.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این تحلیل‌ها برای همه استانها ارسال می‌شود گفت: یکی از موارد مطرح شده توسط سرگروه‌های آموزشی ریاضی در مورد تصحیح گروه طراحان تولید بود که ما سنجش آن را در اختیار دبیرخانه ها قرار دادیم که عنوان کردند فاصله‌ای که در اختیار دارند کم است و باید تعداد برگه و وقت بیشتری داشته باشند که برای اصلاح لحاظ شد.

به گزارش ایرنا، نشست گزارش انجمن های معلمان ریاضی درباره آزمون های نهایی یکی از برنامه های مجمع عمومی شورای خانه های ریاضیات کشور و شورای نمایندگان اتحادیه انجمن های علمی - آموزشی معلمان ریاضی ایران بود که امروز در خانه ریاضیات اصفهان برگزار شد.

این مجمع با حضور نمایندگانی از خانه های ریاضیات کشور و نمایندگانی از انجمن های علمی - آموزشی معلمان ریاضی استان ها ، نمایندگان اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی ، انجمن ریاضی ایران و انجمن آمار ایران از امروز پنجشنبه در خانه ریاضیات اصفهان آغاز شد و تا فردا چهارم آبان ادامه دارد.

خانه ریاضیات اصفهان بعنوان نخستین خانه ریاضیات ایران و جهان در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد.

این مرکز بعنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان با هدف آماده سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش ریاضی و بهبود روش‌ها و پژوهش‌های علمی کاربردی بمنظور ارتقای دانش ریاضی فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha