۳ آبان ۱۴۰۳، ۲۳:۴۸
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85638499
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

"محمد بدخش" خبرنگار پیشکسوت خوزستان درگذشت

۳ آبان ۱۴۰۳، ۲۳:۴۸
کد خبر: 85638499
"محمد بدخش" خبرنگار پیشکسوت خوزستان درگذشت

اهواز - ایرنا - خبرنگار پیشکسوت برجسته خوزستان و با سابقه ترین خبرنگار ایرنا در استان پس از تحمل یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا محمد بدخش از ورزشی نویسان پیشکسوت و بااخلاق استان و کشور به دلیل بیماری قلبی امروز پنجشنبه درگذشت.

بدخش پرسابقه‌ترین خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در خوزستان بود که کار خبر را به صورت حرفه‌ای و میدانی انجام می‌داد. وی کارش را از سال ۱۳۴۹ به عنوان خبرنگار در خبرگزاری پارس وقت و رادیو آغاز کرد و با تغییر نام به خبرگزاری ایرنا در این رسانه فعالیت داشت.

وی در سال ۱۳۸۵ بازنشسته شد اما کارش را در ایرنا تا سال ۱۳۹۶ به عنوان خبرنگار ادامه داد. وی در طول حدود ۵۰ سال خدمت خود در سمت‌های مختلف از جمله خبرنگار ورزشی، اجتماعی و سیاسی و دبیر مسئولی منطقه دوم خبری خبرگزاری ایرنا در جنوب غرب کشور منشاء خدمات موثر و شایسته ای در امر خطیر اطلاع رسانی بود.

بدخش تجربیات ارزنده‌ای در همه دوران‌های تاریخ خوزستان و تحولات رسانه‌ای داشت و تجربه کار میدانی خبرنگاری را به ویژه در دوران جنگ تحمیلی طی کرده و خبرنویسی را از سنتی تا عصر امروز تجربه کرد همچنین افراد بسیاری را در این عرصه تربیت کرد.

مهدی ابوس پیشکسوت خبر ورزشی خوزستان گفت: بدخش از دوران قبل از پیروزی انقلاب وارد مطبوعات شد و هم دوره مرحوم رضا گنجاپور و حسن اهوازی بود و سال ها در این عرصه فعالیت کرد.

وی گفت: بدخش پیش از انقلاب فعالیت خود را در خبرگزاری پارس آغاز و یکی از بهترین مفسرین فوتبال بود.

این پیشکسوت خبر ورزشی استان گفت: مرحوم بدخش انسان صادق و خادم اهل بیت بود و زندگی بسیار ساده ای داشت.

پارسا شاکری خبرنگار مرکز اهواز خبرگزاری ایرنا و جزو شاگردان آن مرحوم گفت: او انسانی متواضع، صبور و بادانش بود و فوت وی مایه تأثر جامعه ورزشی و رسانه ای استان شد.

این خبرنگار استان خوزستان گفت: وی به کشور و وطنش عشق می‌ورزید و اهالی ورزش استان و حتی کشور با قلم او آشنا بودند و همچنین خبرنگاری بود که هیچ‌گاه خود را نفروخت و با عشق به وطن زحمت کشید و کارش را بدون هیچ چشم داشتی ادامه داد.

کریم عزیزنژاد خبرنگار ورزشی استان عنوان کرد: امروز برای از دست دادن یکی از بهترین اساتیدمان که مردی بزرگ و مهربان بود، بسیار ناراحت بوده و غم بزرگی قلب ما را فرا گرفت.

وی با اشاره به خصوصیات این خبرنگار قدیمی حوزه ورزش، عنوان کرد: مرحوم بدخش، خبرنگاری بی حاشیه، با صداقت و با قلمی پاک بود؛ مردی که بی حب و بغض می‌نوشت و همیشه لبخند به لب داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha