۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85638608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت نفت با آمادگی کامل به استقبال زمستان می رود

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آمادگیِ کامل این شرکت و تیم وزارت نفت برای ورود به زمستان خبر داد.

به گزارش ایرنا پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس روز جمعه به نقل از حمید بورد در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارس، افزود: اعضای کمیسیون انرژی مجلس وارد منطقه‌ای شده‌اند که اکنون ۷۰ درصد گاز کشور را تأمین می‌کند و ۵۰ درصد پتروشیمی‌ها در آن قرار دارد.

وی با بیان این که صنعت نفت لوکوموتیو پیشران کشور است، یادآور شد: باید به صنعت نفت کمک شود، هرچند کمک‌های مجلس به این صنعت در دو ماه گذشته کم‌نظیر بوده است.

بورد ادامه داد: شدت مصرف انرژی در کشور باید تغییر کند، بنابراین از مردم، صاحبان صنایع و نیروگاه‌ها می‌خواهیم به‌نحوی برای کاهش مصرف انرژی تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت تصریح کرد: اگر دمای محیط در زمستان ۲۰ درجه باشد با کاهش قابل توجه مصرف انرژی روبه‌رو خواهیم شد.

وی درمورد مسئله سقف حقوق کارکنان صنعت نفت نیز گفت: امروز در این مکان حامل این پیام هستم که با همکاری نمایندگان مجلس مسئله سقف حقوق کارکنان صنعت نفت برطرف شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز گفت: نزدیک به هشت درصد ذخایر گازی دنیا در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس استان بوشهر قرار دارد.

تورج دهقانی افزود: ۵۰ درصد خوراک پتروشیمی‌ها از این منطقه تامین می‌شود که بیانگر اهمیت ژئوپلیتیک منطقه اقتصادی انرژی پارس است.

وی از تلاش‌های شبانه‌روزی در شرکت نفت و گاز پارس برای رفع دغدغه های مردم و مسئولین جهت گذر از مشکل ناترازی انرژی در زمستان خبر داد.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس یادآور شد: باید فشارافزایی فازهای پارس جنوبی هر چه سریع تر انجام شود تا با افت فشار روبه‌رو نشویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha