جبهه مقاومت نیازمند جریان سازی فرهنگی است

تبریز-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جبهه مقاومت در پی تحولات سریع منطقه نیازمند جریان سازی های فرهنگی و اجتماعی است و رویکرد این مجموعه بر همین اساس استوار شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود حسینی روز جمعه در جمع روحانیون فعال حوزه فرهنگی، با بیان اینکه تمام برنامه ها و اقدامات تبلیغات اسلامی در برهه حساس کنونی معطوف به راهبری برنامه ها و ایجاد موج آگاه سازی و حمایت عمومی از جبهه مقاومت است، افزود: تحولات و رخدادهای اخیر در جنگ غزه و لبنان به حدی سریع و گسترده است که همسویی با این تحولات و تحلیل آنها و ترسیم نقشه راه پیش رو را بسیار دشوار و البته حساس می کند.

وی افزود: در چنین شرایطی آگاه سازی عمومی از طریق جریان سازی های فرهنگی و اجتماعی که منجر به حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت شود، موضوعی است که در روزهای اخیر و به ویژه پس از شهادت سیدحسن نصرالله به طور ویژه و مستمر از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی پیگیری می شود.

حسینی با تاکید بر لزوم آگاهی مردم در خصوص شرایط حساس کنونی ملی و منطقه ای، یادآور شد: برهه کنونی به لحاظ حساسیت های حاکم بر شرایط کشور و جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی، اقتضائات فرهنگی و اجتماعی خاصی را می طلبد که فراهم کردن زمینه های لازم برای تحقق آنها به دستور کار اصلی تبلیغات اسلامی در آذربایجان شرقی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه تبلیغات اسلامی استان از همان روزهای نخست انجام عملیات طوفان الاقصی با اجرای برنامه ها، همایش ها و نشست های متعدد موضوع تبیین ابعاد مختلف این عملیات و البته ماهیت جبهه محور مقاومت و نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در این تحولات را پیگیری کرده است.

حسینی با اشاره به خوی درندگی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در تجاوز به لبنان و ترور و به شهادت رساندن افراد و فرماندهان ارشد مقاومت، گفت: در پی شهادت سید مقاومت و دستور مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت کمک به محور مقاومت و به ویژه حزب الله لبنان، این مهم در دستور کار مجموعه تبلیغات اسلامی استان قرار گرفته است.

وی افزود: بر همین مبنا توان، امکانات و اختیارات محدود مجموعه تبلیغات اسلامی استان معطوف به آگاه سازی عمومی در خصوص شرایط خاص کنونی کشور و منطقه بوده و تلاش کرده ایم با اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی متعدد در سطح شهرستان های استان، سطح و جنس مطالبات عمومی را در این شرایط خاص تبیین و مشخص کنیم.

حسینی اظهار کرد: علاوه بر هماهنگی و مشارکت در برگزاری برنامه های تجمع عمومی در رخدادهای مهمی چون انجام عملیات طوفان الاقصی، عملیات های وعده صادق و یا شهادت سید مقاومت در تبریز و سایر شهرستان های استان، در روزهای اخیر و پس از شهادت سیدحسن نصرالله، برنامه های تبیینی و روشنگری عمومی در خصوص قضایا و اتفاقات اخیر را برای اقشار مختلف برگزار کرده ایم.

وی از راه اندازی ستادی تحت عنوان «ستاد یاوران مقاومت» برای دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی مردم بصیر استان در محل ادارات تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و مساجد و حسینیه های استان خبر داد و گفت: تمام این اقدامات در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای حمایت از محور مقاومت و انجام حداقلی وظیفه دینی و شرعی در قبال برادران و خواهران دینی و مظلوم و گرفتار در چنگال دژخیم صهیون انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha