۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85638673
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش ۵۰ میلیمتر باران در دشتستان بوشهر ثبت شد

۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85638673
بارش ۵۰ میلیمتر باران در دشتستان بوشهر ثبت شد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فعال شدن دومین سامانه بارشی پائیزی باعث ثبت ۵۰ میلیمتر باران در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان دشتستان این استان شد.

محمدرضا انصاری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت در شهر بوشهر ۳۲.۵ میلیمتر باران بارید و در شهرهای آبپخش ۲۸.۵ و خارگ ۱۸، شهرستان های تنگستان ۱۳.۵، گناوه هشت، دیر ۲ وکنگان ۱.۲ بارش باران ثبت شده است.

وی افزود: شدت فعالیت سامانه بارشی یادشده ۲۴ ساعت گذشته بوده است و امروز از استان از سمت جنوب خارج خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از امروز تا روز دوشنبه، با تداوم وزش بادهای شمالی، سواحل و فراساحل استان در اغلب ساعات متلاطم است.

انصاری تصریح کرد: در ساعاتی از وقت فردا و طی روز یکشنبه، با افزایش پوشش ابر بر روی دریا و در سطح استان، بویژه نواحی شمالی و مرکزی استان، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.

وی ادامه داد:هم اینک وضعیت آسمان در استان بوشهر کمی ابری همراه با وزش باد، از بعد از ظهر بتدریج افزایش ابر و در برخی نقاط بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق، و فردا در پاره ای از نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

انصاری اضافه کرد: جهت وزش باد در ۲۴ ساع آینده بطور غالب شمال غربی تا شمالی، با سرعت ۱۲ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و طی ساعاتی ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

کارشناسی هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا در این مدت ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر و فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۰۱:۱۰ بامداد و جزر دریا ساعت ۱۰:۰۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha