۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85638853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداختن به مسائل اجتماعی دغدغه اصلی من است

۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85638853
پرداختن به مسائل اجتماعی دغدغه اصلی من است

تهران- ایرنا- محسن مفتحی کارگردان «روز تولد نیما»، که «سوگند رضا» و «اتاق خاکستری» را پیشتر در کارنامه کاری خود دارد، از آماده‌سازی این فیلم برای ارسال به جشنواره‌های داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی پروژه، تولد نیما روایت‌گر پیامدهای ناشی از اعتیاد است که منجر به مرگ کودکی می‌شود و خانواده‌ای را از هم می‌پاشاند؛ خانواده‌ای که قربانی سهل‌انگاری خورده‌فروشی می‌شود که در لابلای سبزی‌های فریزشده، جامعه را متاثر از پیامدهای اعتیاد می‌کند.

ایده این داستان برگرفته از یک اتفاق حقیقی است که در یکی از نقاط محروم کشور رخ داده و با تلفیقی از حقایق موجود در جامعه به تصویر کشیده می‌شود.

محسن مفتحی می‌گوید: مساله مواد مخدر و اعتیاد جزو مسائلی است که از قدیم الایام جزو معضلات بزرگ جامعه بوده و امروزه هم با ورود مواد مخدر صنعتی و انواع گوناگون آن، این مساله و معضل خیلی قویتر و بیشتر، خانواده ها را درگیر خود کرده است.

وی افزود: چه بسا هر چقدر اطلاع رسانی در این زمینه بیشتر شود؛ چه در خصوص مواد مخدر و انواع مختلف آن و چه پخش آن و پیامدهای ناشی از آن، شاید بتواند آن را کم رنگ‌تر کند.

پرداختن به مسائل اجتماعی دغدغه اصلی من است

مفتحی گفت: در تولد نیما، زندگی خانواده‌ای به تصویر کشیده می شود که این خانواده به خاطر مسائل مالی و ... نمی‌تواند روی پای خود بایستد و به اشتباه درگیر پخش مواد مخدر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مادر خانواده زنی محتاط است که در عین پخش مواد مخدر، به شدت زن آبروترسی است اما هرگز ماه پشت ابر نمی‌ماند و دروغ‌ها برملا می‌شود.

این کارگردان گفت: با ساخت فیلم تولد نیما به دنبال این بودم که بگویم پخش مواد مخدر چقدر می‌تواند خانواده‌ها را از جهات مختلف تحت تاثیر خود قرار دهد وامیدوارم روزی برسد که مواد مخدری وجود نداشته باشد.

پرداختن به مسائل اجتماعی دغدغه اصلی من است

عاطفه حبیبی، افشان روزی، نغمه برجی، سهیل قاسم‌خانی، علی تهرانی و تهمینه گل‌نیا به همراه بازیگران کودک محمدمهدی عزیزاللهی، آیسان روستایی و محمدرضا علینژاد در این کار به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل تولد نیما عبارتند از: مدیر تولید و دستیار کارگردان: سهیل قاسم خانی که تجربه دستیاری کارگردان‌هایی چون محمدرضا خردمندان (سریال انتهای کوچه سیمین)، جواد افشار (سینمایی صیاد)، پرویز شیخ طادی (سریال تانک‌خورها) و عباس رنجبر (سریال برنا) را داشته، مدیر فیلم برداری: امیر مفتحی، مدیر صدابرداری: مهران اهمدی، طراح گریم: پریسا صوفی، طراح لباس: منا شعبانی‌مقدم، طراح صحنه: فاطمه عبدالوند،عکاس: مهسا طاهری، دستیار کارگردان: فرناز بهمنی، دستیار لباس: فاطمه قاسم‌خانی، مدیر روابط عمومی: امیر خانزاده، دستیاران فیلمبردار: رضا انصاری، مهدی شهبازی، میثم مافی وآهنگ ساز: مهدی طاهری تدوین: رضا انصاری.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha