۴ آبان ۱۴۰۳، ۲۳:۳۷
کد خبر: 85639073
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: گردشگری ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به صنعت اول استان یزد را دارد

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: گردشگری صنعتی سبز، مفرح و جاذب است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و با حمایت‌های لازم، می‌تواند به صنعت اول استان تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، "محمدرضا بابایی" جمعه شب در دیدار با تشکل‌های گردشگری استان با بیان اینکه یزد ظرفیت‌های متعددی در زمینه صنعت گردشگری دارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود ، جایگاه این صنعت در استان یزد باید بسیار بالاتر از وضع موجود باشد.

وی با بیان اینکه در دولت چهاردهم اهمیت و اهتمام ویژه‌ای نسبت به صنعت گردشگری دارد، افزود: فعالان گردشگری در این حوزه فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده‌اند و بخش دولتی نیز نیز همراه آنها خواهد بود تا ایجاد ارزش افزوده در این بخش از صنایع دیگر استان بیشتر شود.

بابایی از گردشگری به عنوان مهم‌ترین صنعت استان یاد کرد و ادامه داد: برای رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری باید با تقویت ارتباطات بین المللی، ایجاد کانال‌های ارتباطی در کشورهای دیگر و ارائه خدمات مختلف برای سفر به استان یزد، تورهای خارجی را به استان دعوت کنیم.

استاندار یزد با بیان اینکه سفارت‌خانه‌های ایران باید ظرفیت استان‌های مختلف را به دیگر کشورها معرفی کنند، ادامه داد: به عنوان مثال کویر یزد ظرفیت بی نظیری است که می‌تواند برای افرادی که تنها به مناطق سرسبز سفر کرده‌اند، تجربه ای جدید و جذاب باشد.

بابایی ادامه داد: یزد اولین شهر خشت خام جهان و دومین شهر تاریخی بعد از ونیز ایتالیا است و در جایگاهی قرار دارد که می تواند با بناهای ثبت شده در فهرست میراث جهانی و ملی در دنیا عرض اندام کند.

وی با بیان اینکه ریل توسعه دراستان یزد به سمت صنعت گردشگری و صنایع دانش بنیان تغییر یافته است، افزود: استان یزد از صنایع بزرگ اشباع شده و تلاش می شود با توسعه صنایع دانش بنیان، فارغ التحصیلانی که بیکار هستند و برای اشتغال خود از استان و کشور مهاجرت می کنند را در استان نگه داریم.

استاندار یزد اظهار کرد: فعالان صنعت گردشگری باید با اتاق بازرگانی کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط برقرار و با آن‌ها برای تبادل تورهای گردشگری همکاری کنند.

در این نشست فعالان گردشگری استان یزد مسائل و دغدغه های خود را با استاندار در میان گذاشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha