گناه آرمان+ فیلم

۶ آبان ۱۴۰۳، ۹:۴۳
کد خبر: 85639267
گناه آرمان+ فیلم

تهران- ایرنا- گناه «آرمان علی‌وردی» شهید مدافع امنیت کشور این بود که برای ایجاد آرامش و جلوگیری از هرج و مرج، خود را به آب و آتش زد و حاضر شد جان خود را از دست بدهد ولی کوچکترین بی‌احترامی به رهبر انقلاب نکند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا امروز ششم آبان سالروز شهادت آرمان علی وردی است؛ همان شهیدی که رهبر معظم انقلاب از او به «آرمان عزیز» یاد کرد و در ۱۱ آبان سال ۱۴۰۱ در دیدار با صدها تن از دانش آموزان این سوال را مطرح کرد که «آن طلبه جوان و متدین و حزب اللهی، آرمان عزیز که در تهران زیر شکنجه به شهادت رسید و پیکر او را در خیابان رها کردند، چه گناهی کرده بود؟»

دومین سالگرد شهادت آرمان علی وردی روز گذشته، جمعه چهارم آبان در اکباتان، محل شهادت این طلبه با شعار آرمان روح الله؛ آغاز نصرالله برگزار شد. آرمان علی‌وردی در ۱۳ تیر سال ۱۳۸۰ در تهران متولد شد. او در محله آذربایجان در بزرگراه شهید نواب صفوی بزرگ شد. پدر و مادرش از چهار سالگی او را در کلاس‌های قرآن ثبت‌نام کردند. آرمان پس از گرفتن دیپلم در آزمون خلبانی ارتش و همچنین آزمون دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شرکت کرد اما قبول نشد و وارد دانشگاه شد ولی پس از یک ترم انصراف داد و به حوزه آیت‌الله مجتهدی رفت.

گناه آرمان+ فیلم

آرمان در مدتی که طلبه حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی (ره) بود، با تعدادی از طلاب در یک کانون قرآنی فعالیت‌های قرآنی داشت و مدتی هم در کارهای جهادی شرکت کرد مثلاً در ماجرای سیل پلدختر به‌همراه گروه‌های جهادی به خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان پرداخت. او همچنین مسئولیت هیات شباب‌المهدی (عج) را برعهده داشت و در زمینه ورزشی نیز در رشته‌هایی نظیر کشتی و فوتبال فعالیت می‌کرد.

گناه آرمان+ فیلم
دیدار خانواده شهید علی وردی با رهبر معظم انقلاب

او جزو بسیجی‌هایی بود که در یگان امام رضا (ع) از گردان امام علی (ع) فعالیت می‌کرد و دوره‌های مختلف را می‌گذراند. وی در جریان اغتشاشات پاییز سال ۱۴۰۱ چند بار همراه با یگان بسیج به ماموریت کنترل اغتشاش‌گران رفت تا این‌که در چهارم آبان، بعد از شرکت در کلاس‌های حوزه علمیه، به جمع همرزمان خود در شهرک اکباتان پیوست ولی از سوی عده‌ای اغتشاشگر مورد ضرب و شتم قرار گرفت که بعد از چند ساعت توسط بسیجیان به بیمارستان بقیه الله منتقل شد که به دلیل شدت خون‌ریزی و جراحت های وارده در روز جمعه ۶ آبان به شهادت رسید.

گناه آرمان+ فیلم

جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در فروردین امسال در یک برنامه تلویزیونی گفت که آرمان یک‌ماه قبل از شهادتش بر مزار خود در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) نماز خوانده بود و حالا مزار این شهید یکی از شلوغترین مزارهای گلزار شهدای بهشت زهرا (س) است. او گفته بود که شهید خواهد شد و به زودی او را در قطعه ۵۰ دفن خواهند کرد. البته این قطعه همیشه پاتوق شهید علی وردی بود.

مستند آرمان عزیز با محوریت روایت آسمانی شدن این شهید امنیت ساخته شده که به ویژگی های اخلاقی علی وردی و روایتی از تشییع با شکوه و خاکسپاری پیکر پاک او اختصاص دارد.

گناه آرمان+ فیلم
دیدار شهید رئیسی با خانواده علی وردی

مستند رقص خون نیز با روایتی از زندگی این طلبه شهید از تلویزیون پخش شد. در این مستند که با حمایت مرکز مستند سوره ساخته شده، برای روشن شدن حقیقت ماجرای شهادت آرمان علی‌وردی با اعضای خانواده، دوستان و افرادی که شاهد عینی این اتفاق تلخ بودند، صحبت شده است.

کتاب آرمان عزیز نیز به قلم مجیدمحمدولی به ۲۵ روایت از کودکی تا شهادت این طلبه بسیجی می پردازد که از سوی مرکز مطالعات پژوهشی ۲۷ بعثت منتشر شده است.

گناه آرمان+ فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha