۶ آبان ۱۴۰۳، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85639316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ کودک بی‌سرپرست در خراسان شمالی فرزند خوانده شدند

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲۶ کودک بی سرپرست و بدسرپرست واجد شرایط در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شدند.

صادق جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این تعداد کودک شامل دختر و پسر زیر ۶ سال هستند.

وی افزود: ۳۹۰ متقاضی در این استان پشت نوبت فرزندخواندگی هستند و شرایط متقاضیان فرزندخواندگی باید بر اساس دستورالعمل‌های موجود بررسی شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: سن‌ متقاضیان، عدم اعتیاد و سو پیشینه و سلامت روحی و روانی از جمله این شرایط است که هر کدام به‌صورت حرفه‌ای و هوشمندانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: پس از تحویل فرزند بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی، نظارت‌های دوره‌ای و بازدید از خانواده‌های فرزندپذیر پس از صدور حکم از طرف دادگاه به ‌صورت سالیانه ادامه دارد.

جعفری بیان کرد: افزایش تعداد متقاضیان و عدم تناسب آمار فرزندان با تقاضا، درخواست‌های گروه سنی زیر ۶ سال و شیرخواره بودن از چالش‌های واگذاری است که اغلب باعث طولانی شدن پروسه فرزندخواندگی می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۲۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

۱۴ مرکز نگهداری کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در شهرستان های بجنورد و شیروان فعالیت دارند که ظرفیت نگهداری هر مرکز از هشت تا ۱۴ نفر است و کودکان بدو تولد تا ۱۸ سال در آن نگهداری می شوند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha