۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85639364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اذعان تحلیلگر صهیونیست به توان موشکی و پهپادی حزب الله

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران صهیونیست به افزایش حملات حزب الله به رژیم صهیونیستی و نظامیان این رژیم اشاره کرده است.

به گزارش امروز شنبه ایرنا به نقل از العهد، «رون بن یشای» تحلیلگر صهیونیست در مطلبی در رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت آورده است: آثار شوکی که به حزب الله وارد شده در حال متلاشی شدن است و این به وضوح از اوضاع جبهه زمینی در مرز با شلیک موشک ها و پهپادهای حزب الله روشن می شود. علت افزایش شمار کشته شدگان ما در خط مقدم و نیز در داخل نیز همین است.

وی بیان کرد: این پدیده معروف در تاریخ نظامی است یعنی هر ارتشی از جمله حزب الله و حماس پس از اینکه در معرض حملات شوکه کننده قرار می گیرند خود را بازیابی می کنند و دست به ضد حملات می زنند. حزب الله طی روزهای گذشته طرح دفاعی اجرا کرده است همان طرحی که حسن نصرالله قبل از ترورش از آن سخن می گفت. در جنوب لبنان حزب الله به دنبال تمرکز در خط دوم از روستاها و تپه هایی است که حدود پنج کیلومتر از مرز فاصله دارد و از آنجا اقدام به جمع آوری اطلاعات از نیروهای اسرائیلی می کند و اهداف خود را برای حملات دقیق خود تعیین می کند.

بن یشای اعلام کرد: نیروهای رضوان حزب الله با کمک پهپادها موفق به رصد زمینی و تعیین محل استقرار نیروهای ما در خط مقدم در روستاهای مجاوری مرزی شده اند. آنها شبانه روز مشغول جمع آوری اطلاعات هستند و کاروان های لجستیک و نیروهای ما را به شدت رصد می کنند. شمار زیادی از نیروهای رضوان در داخل تونل ها هستند و بیرون می آیند و دست به حملات به نیروهای ما می زنند.

این تحلیلگر صهونیست آورده است: بهبود اوضاع نیروهای حزب الله در خطوط مقدم کاملا محسوس است و این در حجم موشک ها و پهپادهایی که آنها روانه عمق اسرائیل می کنند، مشهود است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که با پاسخ قوی حزب الله روبرو شده است.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون ۲ هزار و ۵۴۶ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده بلکه از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده است و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است و همچنین به شکار نظامیان و ادوات زرهی اشغالگران در نبرد زمینی ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha