انتحار صهیونی در آسمان ایران

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی در بامداد ۵ آبان تجاوزی غیرقانونی را به جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد؛ عملیاتی که بیش از هر چیز ادعاهای بزرگ نظامی اسرائیل را زیر سوال برد.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، ۸۳ سال پیش، ایران در سوم شهریور هدف حملات هوایی ارتش شوروی از شمال و انگلستان از جنوب قرار گرفت. نخست وزیر ایران علی منصور در حالی که شیرازه ارتش از هم پاشیده بود، در نیمه شب سوم شهریور با نهیب سفرای انگلیس و شوروی در ایران از خواب بیدار شده و اعلان جنگ آنان را به پهلوی اول ابلاغ کرد.

امروز پس ۸۳ سال و دو ماه و ۳ روز از سوم شهریور ۱۳۲۰، ایران بار دیگر هدف تهاجم قرار گرفت، تهاجمی که این بار به صحنه تحقیر دشمنان و قدرت ایران بدل گشت.

کارزار اسرائیلی، فریم به فریم

در روزهای طی شده بعد از عملیات وعده صادق ۲، سران جنایتکار اسرائیل با تهدید کشورمان به هدف قرار دادن اهداف گسترده در ایران، کشنده و نابودگر بودن حمله احتمالی خود را به رخ کشیده و با استفاده از عنصر عملیات روانی کارزاری جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را راه اندازی کرد که هدف نهایی آن ترس تصمیم گیران ایرانی و عقب نشینی از دوئلی بود که در غرب آسیا در جریان است.

به همین منظور، رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر با تبلیغات سنگین، سعی در ایجاد رعب و وحشت از حمله احتمالی خود به کشورمان و هدف قرار دادن اطمینان مردم به توانایی نظامی ایران داشت.

در این کارزار اسرائیلی، گام اول با تکیه بر ایجاد رعب و وحشت در میان جامعه هدف یعنی افکار عمومی در داخل ایران طراحی شده و بدین واسطه طی ۲۵ روزی که از عملیات وعده صادق ۲ سپری شد، لفاظی‌های رژیم صهیونیستی به اوج رسیده بود.

محاسبه اسرائیل در ایجاد ترس و فشار بر مقامات ایرانی برای عقب نشینی از تقابل با اسرائیل، نه تنها به واقعیت نپیوست که پیش بینی‌ها مبنی بر سقوط بازارهای مالی و بحران اقتصادی در کشور نیز اتفاق نیافتاد.

در این مسیر، ایالات متحده و سایر کشورهای غربی حامی اسرائیل نیز همگام با این رژیم با استفاده از اهرم فشار تحریم، به مهیاسازی هرچه بیشتر فضا برای عقب راندن ایران پرداختند.

با عدم موفقیت این پروژه، رژیم صهیونی در حالی که پیش‌تر در تهدیدات خود از هدف قرار دادن اهداف حیاتی اقتصادی و تاسیسات هسته‌ای ایران صحبت می‌کرد، گام دوم طراحی اسرائیل، یعنی تجاوز به حریم هوایی و تمامیت سرزمینی ایران کلید خورد.

حمله بامداد ۵ آبان که تجاوزی آشکار به خاک ایران به شمار می‌آید با عقب نشینی اسرائیل از لفاظی های قبلی خود همراه شد و به اعتراف دنیل هاگاری سخنگوی ارتش صهیونیستی تنها به اهداف نظامی محدود شد.

وال استریت ژورنال در ساعات ابتدایی صبح پنجم آبان ماه، در خبری از توصیه مقامات آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس برای پرهیز از حمله به تاسیسات اقتصادی و هسته‌ای و تبعیت اسرائیل از هشدار آمریکایی ها درباره عواقب حمله به این تاسیسات اشاره کرد.

حمله هوایی صبح شنبه، به سرعت با بی تفاوتی جامعه ایران و ریزش حباب بازارهای مالی روبرو شده و شکست این کارزار در ابتدای راه خود آشکار شد.

بررسی بازار بورس، ارزهای بین المللی و طلا، نشانگر واکنش مثبت جامعه به توان نظامی داخلی و اطمینان خاطر مردم از قدرت نیروهای مسلح ایران داشته و دارد.

از اکتبر تل آویو تا اکتبر تهران

بی تفاوتی جامعه ایران نسبت به حمله بامدادی اسرائیل و همچنین واکنش بازارهای مالی به حمله صبح امروز، دستمایه تمسخر خود صهیونیست‌ها قرار گرفت و به سوژه‌ای در شبکه های اجتماعی و همچنین رسانه های بین المللی بدل شد.

در حالی که اول اکتبر آسمان سرزمین‌های اشغالی با موشک های ایران نقاشی شد، اما به ندرت میتوان تصویری از حمله اسرائیل در ایران پیدا کرد.

مردم تهران در حالی پنجمین روز آبان را آغاز کردند که بسیاری از آنان خواب را به تعقیب اخبار حمله اسرائیل ترجیح دادند.

بازار هم واکنش معکوسی به حمله رژیم صهیونی نشان داد. طلا و دلار ریزشی شده و تابلوی بورس تهران پس از دوره ای سبز شد.

اما اول اکتبر برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی اینگونه نبود. گزارشگر بی بی سی فارسی مستقر در اراضی اشغالی فلسطین، با اذعان به بحران شدید اجتماعی در میان صهیونیست‌های ساکن در فلسطین اشغالی گفت: خیلی‌ها در اسرائیل به خاطر اینکه معلوم نیست این جنگ تا چه زمانی ادامه داشته باشد در حال ناامید شدن هستند. در اینجا با هر کسی که صحبت می‌کنید احساس ناامیدی و استیصال را در صحبت‌هایش می‌توانید ببینید.

وی در ادامه عنوان کرد: در اینجا سرمایه گذاری نیست. وضع اقتصادی خراب است. بیزینس‌ها و تجارت خوابیده یا بسیار دچار رکود شده است. خیلی‌ها در حال ورشکستگی هستند. بسیاری از کسانی که در حال ترک اسرائیل هستند می‌گویند اینجا برای بچه‌های ما آینده‌ای وجود ندارد باید بچه‌ها را جای دیگری بزرگ کنیم؛ بنابراین این شرایطی است که امروز وجود دارد. کمتر کسی اینجا آینده‌ای می‌بیند و هر روز هم این جنگ درحال عمیق تر شدن است.

۱۰۰۰ موشک ایرانی آماده است

تهاجم اخیر اسرائیل به عنوان تجاوزی آشکار و عیان به خاک ایران، بر اساس اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد، حق قانونی ایران برای پاسخی کوبنده را محفوظ می دارد.

عبور انتحارگونه اسرائیل از خط قرمز درگیری با جمهوری اسلامی ایران و هشدار نسبت به عواقب آن پیش از حمله بامداد امروز در نقطه کانونی محافل رسانه‌ای و بنگاه های خبری غرب قرار گرفته بود.

مقاله اخیر نیویورک تایمز درباره ۱۰۰۰ موشک ایرانی که برای حمله به اسرائیل آماده هستند، به سرعت در میان رسانه های صهیونیستی نیز بازتاب یافت.

روزنامه های جروزالم پست، یدیعوت آحارانوت و تایمز اسرائیل، با پوشش گزارش نیویورک تایمز، بر اراده ایران برای تنبیه اسرائیل در صورت هر حمله ای از سوی این رژیم صحه گذاشتند.

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان، نیز شامگاه گذشته با اشاره به این گزارش نیویورک تایمز، از پاسخ قطعی ایران به هر گونه ماجراجویی اسرائیل خبر داد. این موضع قطعی ایران، پیش تر نیز در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح، مواضع و هشدارهای وزیر امور خارجه و سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز مورد اشاره قرار گرفته بود.

بازتاب گزارش نیویورک تایمز در محافل داخلی اسرائیل نشانگر این است که آنها به خوبی اراده و عزم ایران برای پاسخ متقابل به خبط اسرائیل را دریافته و به آینده نامعلوم و خطرناک خود در برابر ایران اذعان دارند.

گزارشگر بی‌بی‌سی فارسی وضعیت جامعه صهیونیست داخل اراضی اشغالی را به خوبی بیان می کند: اول جنگ با غزه بود، بعد جنگ با حوثی‌ها شد بعد حالا با حزب الله و حال صحبت از گسترش جنگ با ایران است و این مساله همین طور که ادامه دارد داستانی عمیق تر و ناامیدی‌ها بیشتر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha