کنارگذر جنوبی شهید کسایی پرترددترین مسیر آذربایجان شرقی است

تبریز - ایرنا - مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری مسیر رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهید کسایی(باسمنج- تبریز) و (تبریز- باسمنج) با بیش از ۲۵ میلیون تردد، پرترددترین مسیر استان بود.

«حسین بلوکی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه بیش از ۲۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری تا آبان ماه امسال در جاده‌های استان تردد کردند، افزود: این تعداد تردد از ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین ( برخط ) در راه های مختلف استان ثبت شده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده از کل تردد ثبت شده در جاده های مختلف استان، ۱۲ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بود.

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان برابر با ۱۵ میلیون و ۴۸۰ هزار خودرو و تعداد وسیله نقلیه خروجی نیز ۱۵ میلیون و ۹۷ هزار دستگاه خودرو است.

بلوکی، با بیان اینکه آمار ورودی به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته است، ادامه داد: مسیرهای رفت و برگشت ایلخچی- تبریز با بیش از ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد و رفت و برگشت تبریز- صوفیان با بیش از ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد از دیگر مسیرهای پرتردد استان هستند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

کنارگذر جنوبی تبریز (اتوبان شهید کسایی) در واقع بخشی از آزادراه تهران–تبریز را تشکیل می‌دهد که در ادامه به کنارگذر غربی تبریز (آزادراه شهید باکری) منتهی شده و در نهایت به بازرگان و از آنجا نیز به اروپا متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha