۲۰۶ میلیون و ۷۲۰ هزار خودرو در جاده‌های آذربایجان‌شرقی تردد کردند

تبریز - ایرنا - مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۲۰۶ میلیون و ۷۲۰ هزار خودرو در جاده ‌ای استان تردد کردند.

«حسین بلوکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال میزان تردد در جاده های استان ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، افزود: این تعداد تردد توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار برخط ( آنلاین ) در جاده های مختلف استان ثبت شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت از کل ترددهای خودرویی ثبت شده در جاده های استان، ۱۲درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان حدود ۱۱میلیون و ۹۵۰ هزار و تعداد وسیله نقلیه خروجی نیز ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار دستگاه خودرو بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار ورودی چهار درصد افزایش یافته است.

بلوکی، ادامه داد: جاده های پرتردد استان در این بازه زمانی به ترتیب مسیرهای رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی(باسمنج- تبریز) و (تبریز- باسمنج) با حدود ۲۲ میلیون تردد، مسیر رفت و برگشت ایلخچی- تبریز با بیش از ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تردد و مسیر رفت و برگشت تبریز-صوفیان با بیش از ۱۴میلیون و ۱۰۰ هزار تردد هستند.

وی یادآور شد: مسیرهای رفت و برگشت آذرشهر- ایلخچی و آزادراه تبریز- زنجان از دیگر جاده های پرتردد استان در این بازه زمانی است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha