اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در پنجم آبان به تشکیل ۲۱هزار پرونده درمانی برای نیازمندان،پیگیری خرید۱۵۰۰خودروی امدادی،اجرای سالانه ۱۰۰هزار طرح اشتغالزایی،ظرفیت‌خالی در رشته دستیاری بیهوشی،چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان،اعلام مقررات صدورمعافیت تحصیلی،ارتقا شاخص عملکرد محیط‌زیستی ایران،تخصیص ارزترجیحی برای جلوگیری از افزایش قیمت دارو وتوقف فعالیت عمرانی واجرایی درجزیره آشوراده پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۱۰ نیروی پلیس در تفتان شهید شدند + اسامی شهدا

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی کشور، در اطلاعیه‌ای از شهادت ناجوانمردانه ۱۰ نفر از کارکنان ۲ واحد گشتِ پاسگاه انتظامی گوهرکوهِ شهرستان تفتان خبر داد.

 پلیس، در این اطلاعیه آورده است: ساعاتی قبل و در پیِ تماس‌های تلفنیِ مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰، دو واحد گشت انتظامی برای ارائه خدمت به شهروندان در محل‌هایِ مورد نظر حاضر شدند که در مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی، در کمین جنایتکارانِ تروریست قرار گرفتند.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل بیش از ۲۱ هزار پرونده دارویی و درمانی برای بیماران نیازمند

 رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تشکیل ۲۱ هزار و ۶۹۰ پرونده کمک حمایتی بلاعوض ویژه بیماران نیازمند مراجعه کننده به واحدهای مددکاری سازمان، ستاد استان‌ها و شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور در هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.

وحید سلیمی‌اظهار داشت: معاونت منابع داوطلبی و خدمات اجتماعی این سازمان با همکاری مددکاران اجتماعی هلال احمر شاغل در سراسر کشور، از طریق تشکیل پرونده دارویی و درمانی به مددجویان و بیماران نیازمند کمک بلاعوض ارائه می‌کند.

سلیمی ادامه داد: در هفت ماه نخست سال جاری، برای بیش از ۲۱ هزار نفر از نیازمندانی که دچار بیماری شده ‌اند، پرونده خدمات حمایتی دارو و درمان به ارزش بیش از ۵۷۲ میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال تشکیل شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۴۰ شعبه دادگاه صلح در ۴ مجتمع قضایی تهران راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اکنون چهار مجتمع قضایی دادگاه‌های صلح برای شهر تهران با حدود ۴۰ شعبه پیش‌بینی و تلاش شده است تا به تناسب فضای فیزیکی در کنار دادگاه‌های صلح، شعب شوراهای حل اختلاف نیز مستقر شوند.

 علی القاصی مهر در بازدید از طرح در حال احداث مجتمع قضایی در چیتگر، هدف از انجام این بازدیدها را اعمال نظارت بیشتر بر روند پیشرفت طرح‌های عمرانی دادگستری کل استان تهران عنوان کرد و افزود: بررسی‌های میدانی حاکی از پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی مجتمع قضایی واقع در چیتگر است که از طرح‌های مهم و خوب مجموعه قضایی استان تهران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بازدید خود از طرح منازل سازمانی ۱۶۸ واحدی دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: در جریان بازدید از این طرح، میزان پیشرفت فیزیکی آن تحت رصد قرار گرفت و تاکید شد تا با توجه به شرایط خاص استان تهران و چالش مسکن همکاران قضایی و اداری، در تکمیل این طرح تسریع شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کمبود درآمد و تعرفه‌های ناعادلانه/تمایلی به تحصیل در رشته بیهوشی وجود ندارند

 رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد با بیان اینکه به دلیل کمبود درآمد و تعرفه‌های ناعادلانه، پزشکان جوان تمایلی برای ورود به رشته بیهوشی ندارند، گفت: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت صندلی‌های دستیاری بیهوشی خالی مانده است.

علیرضا سلیمی افزود: اگر چه اقبال نسل جدید به رشته پزشکی در کل دنیا کم شده و رشته بیهوشی به دلیل آنکه جزو رشته های سخت، پراسترس و با مسئولیت بیشتر تلقی می شود، متقاضایان کمتری دارد، اما در ایران به دلیل درآمد پایین این رشته و تعرفه های ناعادلانه، کاهش تقاضا برای ورود به رشته دستیاری بیهوشی به شکل غیرعادی کاهش یافته و روندی شدیدتر یافته است.

وی با اشاره به اینکه در کنار بی رغبتی پزشکان جوان برای ورود به رشته بیهوشی تعداد زیادی از متخصصان این رشته نیز از ایران مهاجرت کرده اند، اظهار داشت: افزایش کاذب ظرفیت ها در این رشته کمکی به حل کمبود نیروی انسانی نکرده و کمبود پزشکان بیهوشی به طور قطع در آینده نزدیک در حوزه خدمات مربوط به کنترل دردهای بعد از اعمال جراحی، درمانگاه های ویزیت قبل از عمل و بسیاری از خدمات ویژه ای که باعث افزایش کیفیت درمان و رضایتمندی بیماران می شود، تاثیر منفی برجای خواهد گذاشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیگیری ایران برای خرید ۱۵۰۰ خودروی امدادی/تحریم‌ها مانع شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر از پیگیری برای خرید ۱۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی به منظور نوسازی ناوگان امدادی این جمعیت با کمک فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ خبر داد.

پیرحسین کولیوند در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و در دیدار با نیام لاولس (Niamh Lawless) مدیرکل امور مالی و لجستیک فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ اظهار داشت: هلال‌احمر ایران با توجه به گستردگی وظایف و به عنوان متولی اصلی امدادونجات در کشور به ۱۵۰۰ دستگاه خودرو، برای تجهیز و استفاده به عنوان خودرو نجات نیاز دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز برای خرید آمبولانس و خودرو نجات با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ به توافق رسیده بودیم که عملیاتی نشد اما با وجود خرید خودروهای امدادی، این نیاز همچنان وجود دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هیچ دستگاهی حق فعالیت عمرانی و اجرایی در جزیره آشوراده ندارد

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست به مدیران کل استان‌های گلستان و مازندران دستور داد تا اطلاع ثانوی هیچ دستگاهی فعالیت عمرانی و اجرایی در جزیره آشوراده نداشته باشد.

حمید ظهرابی به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و مازندران اعلام کرد که دیگر هیچ دستگاهی حق فعالیت عمرانی و اجرایی در جزیره آشوراده ندارد.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیم سازمانی در خصوص نحوه پیگیری طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده گفت: تا اطلاع ثانوی در محدوده‌های موسوم به ۲۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری هرگونه فعالیت عمرانی و اجرایی اعم از ورود مصالح و منابع قرضه و ساخت و ساز مربوط به هر یک از دستگاه‌های ذینفع در جزیره ممنوع بوده و تخلفات احتمالی دستگاه‌ها قابل پیگیری قانونی و حقوقی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی اجرا می‌شود/توانمندسازی برای از بین بردن محرومیت

معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت گفت: سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در کشور اجرا می‌شود و توانمندسازی از مهمترین اهداف ما در راستای از بین بردن محرومیت در مناطق کم برخوردار کشور است.

مرتضی نیازی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۴۱۰ هزار طرح مشاغل خرد و خانگی توسط معاونت توسعه اشتغال این بنیاد اجرایی شده است، اظهار داشت: ایجاد چنین طرح های اشتغال زایی تنها بخشی از فعالیت های انجام شده طی سال های اخیر است.

وی بابیان اینکه توانمندسازی و به‌کارگیری توانمندی‌ها از مهمترین اهداف این معاونت در راستای از بین بردن محرومیت در مناطق کم برخوردار کشور است، گفت: این هدف در مناطق مرزی با اجرای زنجیره های مختلف از جمله زنجیره های سبز و آبی محقق شد و امروز شاهد تغییر چهره روستاها در این مناطق و مهاجرت معکوس در آنها هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

بحث ورود افراد غیرمتخصص در حوزه زیبایی این روزها فاجعه بار شده است

دبیر علمی کنگره تخصصی پیشرفت‌های نوین در جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: بحث ورود افراد غیرمتخصص در حوزه زیبایی این روزها فاجعه بار شده و افراد مختلف بدون داشتن تخصص در این بخش به آن ورود پیدا می کنند، این موضوع سال‌هاست حل نشده و هنوز هم شاهد اتفاقات زیادی در این حوزه هستیم.

عبدالرضا روئین تن افزود: این مشکل مختص به کشور ما نیست و بیشتر کشورهای دنیا با این موضوع دست به گریبان هستند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و سوختگی اظهار داشت: جلوگیری از ورود افراد غیر متخصص در حوزه زیبایی از جمله تدوین قوانین سختگیرانه و بالا بردن سطح آگاهی مردم ضروریست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان؛ قانون چه می‌گوید؟

«کمبود معلم» و «تبدیل وضعیت معلمان» دو چالش نیروی انسانی آموزش و پرورش در دو دهه اخیر بوده‌است و نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمت، آموزشیاران و مربیان پیش دبستانی در این سال‌ها همواره خواستار جذب و استخدام در بدنه نظام آموزشی کشور بوده‌اند.

قانونگذاران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دو دهه گذشته همواره تلاش کرده‌اند تا با ارائه راهکار و تصویب قوانین برای حل مشکلات استخدامی معلمان خرید خدمات آموزشی، حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی چاره ای بیندیشند، موضوعی که با گذر سال ها هنوز به نتیجه قطعی و دقیق نرسیده و بسیاری از موارد و سوالات درباره چرایی و نحوه اجرای قوانین در این رابطه بی پاسخ مانده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

اعمال محدودیت تردد در آزادراه تهران شمال به دلیل عملیات عمرانی

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا از اعمال محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال به دلیل عملیات عمرانی از امروز شنبه پنجم آبان تا روز چهارشنبه نهم آبان خبر داد.

بهروز خانپور اظهار داشت: محدودیت تردد در محدوده بین تونل‌های ۱۷ و ۱۸ آزادراه تهران - شمال به منظور انجام عملیات عمرانی و ایمن‌سازی (لق‌گیری سنگ) از امروز شنبه پنج آبان تا روز سه‌شنبه هشتم آبان به صورت نوبه‌ای و کنترل‌شده از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ اعمال خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها اعلام شد

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تشریح کرد.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای با توجه به تاخیر در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شرایط و ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی را تشریح کرد.

بر اساس این اطلاعیه، مشمولان غیرغایبی که دیپلم خود را در سال ۱۴۰۲ اخذ کرده و در نیمسال اول ۱۴۰۳ (مهرماه) در یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته و شروع به تحصیل کرده‌اند، از معافیت تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

مشمولانی که از طریق شرکت در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شده و در نیمسال دوم ۱۴۰۳ (بهمن ماه) در دانشگاه و مراکز آموزش عالی پذیرفته شده‌اند، از تاریخ یکم آبان ماه می‌توانند از طریق سامانه سخا http://sakha.epolice.ir و یا دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس+۱۰) درخواست معافیت تحصیلی را ثبت کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

هشدار سازمان غذا و دارو درباره خطر «بوتولیسم» در کنسروهای خانگی

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نسبت به خطر مسمومیت بوتولیسم در کنسروهای خانگی هشدار داد و بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در فرآوری و نگهداری این محصولات تاکید کرد.

عبدالعظیم بهفر با اشاره به خطرات جدی مسمومیت بوتولیسم در کنسروهای خانگی گفت: بوتولیسم نوعی مسمومیت غذایی بسیار خطرناک است که در اثر سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: این باکتری می‌تواند در محیط‌های بی‌هوازی مانند کنسروهای بسته‌بندی‌شده خانگی رشد کند و به سرعت سموم کشنده‌ای تولید کند که برای سلامت انسان خطرناک است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

یک میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان پیشرفت و نور اعزام می‌شوند

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هدف تشریح و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان پیشرفت و ۵۰۰ هزار نفر نیز به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

مجتبی باستان در نشست خبری به مناسبت روز نوجوان و هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: اسرائیل بیش از ۱۶ هزار کودک و دانش آموز را سلاخی کرد و این جنگ با کشورها نیست بلکه با مدارس و دانش آموزان است.

وی افزود: در آبان ماه سال گذشته، حمله به فلسطین باعث کشته شدن بسیاری از دانش آموزان شد، با دیدن این جنایات مفهوم سازمان ملل در اینجا نمایان می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

نقش تمرین درمانی و فیزیوتراپی در درمان پوکی استخوان

دبیر انجمن شاخه ورزشی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: پوکی استخوان به عنوان «بیماری خاموش» و بدون علائم بوده که تمرین درمانی و فیزیوتراپی در درمان آن نقش اساسی دارد.

رحمان اهوازیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: پوکی استخوان، به تدریج استخوان‌ها را با گذشت زمان ضعیف و آنها را شکننده‌تر و مستعد شکستگی می‌کند. این شکستگی‌ها می‌توانند منجر به درد شدید، ناتوانی و از دست دادن استقلال، به ویژه در افراد مسن شوند.

وی ادامه داد : این وضعیت بیشتر زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به طوری که یک نفر از هر سه زن بالای ۵۰ سال دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان می‌شود، در مقایسه با یک نفر از هر پنج مرد. با این حال، پوکی استخوان تنها نگرانی برای افراد مسن نیست؛ افراد جوان‌تر نیز می‌توانند به دلیل عوامل مختلفی مانند ژنتیک، انتخاب‌های سبک زندگی و برخی شرایط پزشکی در معرض خطر باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

لایحه بودجه آموزش و پرورش در حال تدوین است/تلاش برای افزایش عدالت آموزشی

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون در حال تدوین لایحه بودجه وزارتخانه هستیم و قرار است این کار در سه مرحله ارائه شود، گفت: تلاش می‌شود شکاف وفاصله بین مدارس دولتی، خاص و غیردولتی کاهش یابد.

محمد بداغی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره لایحه بودجه ۱۴۰۴ اظهار کرد: اکنون رویکرد دولت چهاردهم توجه به آموزش و سلامت محوری است و در این راستا تقویت مدارس دولتی در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه کنونی ارائه شده به مجلس، جداول کلان بودجه یعنی منابع و مصارف کل دولت است، افزود: پس از اینکه جداول کلان به تصویب می‌رسد، وارد جداول دستگاهی می‌شویم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

درخواست وزیر بهداشت برای جلوگیری از تعرض رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی نوار غزه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجامع بین‌المللی و به‌ویژه سازمان بهداشت جهانی خواست که با موضع‌گیری و واکنش جدی و سریع درقبال تداوم نسل‌کشی و محکومیت تعرض رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، مجموعه اقدامات عملی موثری را برای پیشگیری از تکرار چنین جنایت‌هایی در دستور کار خود قرار دهند.

محمد رضا ظفرقندی در پیامی حمله مجدد رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ «کمال عدوان» در شمال نوار غزه و به اسارت گرفتن کادر پزشکی و مجروحان را محکوم کرد و افزود: فاجعه غیرانسانی یورش اخیر سربازان اشغالگر ارتش صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان و به اسارت گرفتن کادر پزشکی و مجروحان، تخلیه و بمباران بیمارستان، نه‌ تنها نقض علنی حقوق بشر و زیرپاگذاشتن قوانین بین‌المللی بلکه به‌ طور آشکار و مکرر، جنایت علیه بشریت، به‌شدت محکوم است.

وی اظهار داشت: متاسفانه مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری، همچنان در قبال حمله مکرر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سکوت پیشه کرده‌اند و سازمان بهداشت جهانی نیز تاکنون برخوردی کم و بیش منفعلانه در قبال چنین فجایعی داشته‌ است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

تخصیص ارز ترجیحی ابزار حمایتی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تخصیص ارز ترجیحی همچنان یکی از ابزارهای حمایتی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت داروها و حفظ پایداری بازار دارو است.

سیدحیدر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ افزود: افزایش نیافتن تعرفه گمرکی و سود بازرگانی دارو، تجهیزات و شیرخشک نوزادان و ادامه تخصیص ارز ترجیحی برای سال آینده نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به حفظ دسترسی عمومی به اقلام مذکور با قیمت مناسب است.

وی تاکید کرد: این تصمیم می‌تواند به کاهش فشار بر زنجیره تأمین کمک کرده و از افزایش قیمت در بازار داخلی جلوگیری کند؛ در این راستا سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند تا با استفاده از این سیاست‌ها، داروهای با کیفیت بالا در دسترس عموم مردم قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

همه مدارس کشور باز است

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: همه مدارس در کشور باز است و آموزش دانش آموزان به طور عادی در جریان است.

علی فرهادی اظهار داشت: از صبح امروز شنبه - پنجم آبان ۱۴۰۳ - همه مدارس کشور طبق روال همیشه فعالیت خود را آغاز کردند و پذیرای دانش آموزان بوده اند.

وی تاکید کرد: اکنون همه مدارس در کشور باز بوده و جریان آموزش به صورت عادی دنبال می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

شاخص عملکرد محیط‌زیستی ایران ۲۱ پله ارتقا یافت

آمارهای جهانی نشان می‌دهد رتبه ایران در شاخص عملکرد محیط‌زیستی در سال ۲۰۲۴ تاحدی بهتر شده و از رتبه ۱۳۳ در سال ۲۰۲۲ به ۱۱۲ ارتقا یافته به طوری که در بخش سلامت انسانی و در زیرگروه‌های بهداشت، آب شرب و مدیریت پسماند رتبه نسبتاً مطلوب‌تری را کسب کرده است.

یکی از مسائل مهم در حوزه محیط زیست برآورد کمی صحیح از وضعیت محیط زیست در سطح جهانی و ملی است، در این راستا، طی سالیان اخیر مؤسسات و نهادهای گوناگون ملی و بین المللی سعی کرده اند که شاخص ها و معیارهایی را برای سنجش عملکرد محیط زیستی کشورها ارائه کنند، برخی از این روش ها سعی کرده اند زیر شاخص هایی را در حوزه های مختلف محیط زیستی تعیین و بر اساس آنها امتیازدهی را انجام دهند که خروجی آن اغلب یک نمره نهایی برای هر کشور است که بر مبنای آن، کشورها رتبه بندی می شوند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

اجرای سالانه ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی/چالشی به نام تبدیل وضعیت معلمان

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha