میامی و شاهرود رکورددار اولین بارش‌های آبان در استان سمنان

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سمنان با اشاره به ماندگاری هوای سرد، گفت: حسین‌آباد کالپوش با ۵۹ و رضوان با ۵۲ میلیمتر در میامی رکوردار بیشترین بارش باران و تاش شاهرود با ۱۴ سانتیمتر رکوردار بیشترین بارش برف در استان بودند.

ایرج مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارندگی در سمنان طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۰ میلیمتر، در شاهرود و مهدیشهر ۱۵ میلیمتر، در دامغان ۲۰ ملیمتر، در سرخه هفت و در آرادان هشت میلیمتر بود.

وی اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته در پنج نقطه استان سمنان شامل چاشم و ملاده در مهدیشهر، طزره و لرد در دامغان، و تاش در شاهرود میزبان بارش برف بودند.

بارش‌های پاییزی سمنان عادی پیش‌بینی می‌شود

وی ادامه داد: فعالیت سامانه جدید بارشی از فردا در ارتفاعات استان سمنان پیش‌بینی می‌شود و از دوشنبه دمای کمی افزایشی خواهد بود، اما دمای هوا به گونه‌ای خواهد بود که نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی است.

مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: طبق بررسی و تحلیل‌ها وضعیت بارش در پاییز ۱۴۰۳ در مقایسه با بلندمدت عادی و معمولی خواهد بود و بارش زیاد و فرتر از انتظار پیش‌بینی نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha