تشکیل بیش از ۲۱ هزار پرونده دارویی و درمانی برای بیماران نیازمند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تشکیل ۲۱ هزار و ۶۹۰ پرونده کمک حمایتی بلاعوض ویژه بیماران نیازمند مراجعه کننده به واحدهای مددکاری سازمان، ستاد استان‌ها و شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور در هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی‌ روز شنبه اظهار داشت: معاونت منابع داوطلبی و خدمات اجتماعی این سازمان با همکاری مددکاران اجتماعی هلال احمر شاغل در سراسر کشور، از طریق تشکیل پرونده دارویی و درمانی به مددجویان و بیماران نیازمند کمک بلاعوض ارائه می‌کند.

سلیمی ادامه داد: در هفت ماه نخست سال جاری، برای بیش از ۲۱ هزار نفر از نیازمندانی که دچار بیماری شده ‌اند، پرونده خدمات حمایتی دارو و درمان به ارزش بیش از ۵۷۲ میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: مددکاران اجتماعی هلال احمر مطابق با آیین‌نامه خدمات اجتماعی، برای بیماران نیازمند مراجعه‌کننده پرونده تشکیل می‌دهند و بنا بر شرایط اقتصادی و خانوادگی مددجو و شدت نیازمندی وی، مبلغی را به عنوان کمک هزینه‌ و مساعدت بلاعوض تعیین خواهند کرد.

رئیس سازمان داوطلبان گفت: پرداخت کمک هزینه در زمینه‌های دارو، بستری طبی و جراحی، خدمات پاراکلینیکی، تامین وسایل و تجهیزات توانبخشی و... به بیماران نیازمند، تحت پوشش خدمات حمایتی در آیین‌نامه خدمات اجتماعی جمعیت هلال‌احمر قرار دارد.

سلیمی اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولان و اختصاص اعتبارات بیشتر توسط دولت به حوزه خدمات اجتماعی جمعیت هلال احمر، بتوانیم به بیماران نیازمند بیشتری خدمت‌رسانی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha