۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85639787
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حق پاسخ به تعرض رژیم صهیونیستی برای ایران محفوظ است

زنجان - ایرنا - استاد علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی در بامداد گذشته از مصادیق تجاوز مطابق منشور سازمان ملل محسوب می‌شود و حق مشروع ایران برای پاسخ به آن محفوظ است.

دکتر اصغر پرتوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رژیم صهیونیستی که مشروعیتش زیر سوال است و طی ۷۰ سال گذشته غیر از جنگ، جنایت و اشغال و آواره کردن فلسطینیان دستاوردی نداشته، ‌در یک سال اخیر به بدترین جنایات علیه فلسطینیان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: تجاوز شب گذشته این رژیم به تمامیت ارضی ایران باید از سوی جامعه بین المللی به شدت محکوم شود و البته به لحاظ حقوقی نیز حق پاسخگویی ایران به این تعرض محفوظ است.

پرتوی با اشاره به سیاست جنگ افروزی اسرائیل،‌ خاطرنشان کرد: از آنجا که اسرائیل درگیر جنگ است به دنبال گسترش جنگ و کشاندن ایران نیز به دامن آن است تا برای خود فرصت و حاشیه امنیت بیشتری فراهم کند.

وی افزود: اسرائیل با توجه به خصلت غاصبانه خود با مدافعان حقوق فلسطینیان نیز دشمنی دارد و یک نظریه این است که چون مرزهای ایران از دامن جنگ و درگیری ها به دور مانده، درصدد است ایران را وارد جنگ کند.

این استاد دانشگاه گفت: حق دفاع مشروع را برای ایران باید محفوظ نگه داریم و در زمان و مکان مناسب و بدون شتاب زندگی در این خصوص عمل کنیم.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و با موفقیت مقابله کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha