۱۶ اثر نمایشی به جشنواره تئاتر هرمزگان راه پیدا کرد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، تعداد آثار معرفی شده به دبیرخانه سی و ششمین جشنواره تئاتر استان را ۳۲ اثر عنوان کرد و گفت: پس از بازبینی انجام شده، ۱۶ اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای و خیابانی به این جشنواره راه یافتند.

به گزارش ایرنا، اسمعیل جهانگیری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱ اثر راه یافته به جشنواره در بخش صحنه‌ای و پنج اثر نیز در بخش نمایش خیابانی است.

وی بیان کرد: نمایش «عاشقانه‌های خیابان فرصت» به کارگردانی مصیب داوری از رودان، «روایت سطحی از عمق یک اتفاق» به کارگردانی موسی کریمی از بندرعباس، «دیوان» به کارگردانی کورش سلمانی از بندرعباس، «تاریده تار از تباردت» به کارگردانی فریبا آذر از بستک، «بادبانی برای باد» به کارگردانی خالد راهبر و عارف هاشمی از بندرلنگه، «اورادبادهای وحشی سرکش» به کارگردانی احمد نیکخو از بندرلنگه، «آنتیگونه، ام الداس، ماماحنیفه» به کارگردانی جعفر مویدی از میناب، «پری» به کارگردانی محمد جوشعار از کیش، «یوغ و پروانه» به کارگردانی کورش اسکندری از کیش، «سنگ و سایه » به کارگردانی مجتبی بستان پیرا از بندرعباس و حشمت خانه به کارگردانی علی رحیمی از میناب از آثار راه یافته در بخش صحنه‌ای به جشنواره تئاتر هرمزگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: همچنین در بخش خیابانی نیز نمایش «خون خواهی » به کارگردانی حسین محمدحسینی و باقررمضان زاده از بندرخمیر، «مدرسه ما» به کارگردانی داودرمضان زاده از میناب، «مرکب» به کارگردانی حسین اصیلی از میناب، «نق زدن ممنوع» به کارگردانی ماهان صابری از میناب . «قالیچه پرنده» به کارگردانی خالد رحیمی از میناب طبق نظر هیات بازبینی به جشنواره سی و ششم تئاتر هرمزگان راه یافتند.

جهانگیری با اشاره به بازبینی آثار ارسالی به جشنواره از ۲۸ مهرماه امسال تا سوم آبان ماه‌جاری، ابراز کرد: داوران این جشنواره (یاسین بهرامی، امین سالاری و حسین غلامشاهی) براساس شاخص‌های کیفی از جمله متن، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و لباس، موسیقی و نور، آثار را ارزیابی کردند .

سی و ششمین جشنواره تئاتر هرمزگان با هدف ترویج هنر تئاتر و ارتقا و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش استان، تولید آثار هنری فاخر و ارزشمند و حمایت از اجرای عمومی تئاتر برای شهروندان از ۲۸ آبان تا ۲ آذر ماه ۱۴۰۳ در ۲ بخش نمایش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha