معتادان متجاهر قزوین/ در خیابان مانده و از کمپ رانده

قزوین - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با موادمخدر قزوین گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر در قزوین وجود دارند که از این تعداد فقط ۲۵۰ معتاد، یعنی ۱۱.۳ درصد آنها در تنها کمپ ماده ۱۶ اسکان داده می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ فرهاد علی بیگی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود ۲۰ هزار معتاد به مواد مخدر در سطح استان، تصریح کرد: بخشی از این تعداد، معتادان متجاهر محسوب می شوند که سرپرست، خانه و کاشانه ای برای زندگی نداشته و ضمن روی آوردن به کارتن خوابی در معابر و خیابان ها، به نوعی امنیت شهر را نیز برهم می زنند.

وی ادامه داد: پلیس قزوین برای ساماندهی سطح شهر با جمع آوری این معتادان، آنها را به تنها کمپ‌ ماده ١۶ منتقل می کند چرا که این کمپ دولتی بوده و هزینه‌ای از معتادان دریافت نمی‌کنند اما از آنجایی که این کمپ تنها گنجایش ۲۵۰ معتاد را دارد، دیگر جایی برای باقی معتادان وجود ندارد.

به گفته این مسوول، همچنین باقی کمپ های موجود به عنوان ماده ۱۵ که اختیاری و خصوصی هستند نیز تنها ۸۰۰ معتاد را می توانند در خود جای دهند که باز این تعداد از کمپ ها نیز پاسخگوی تعداد معتادان موجود در سطح استان و مرکز آن نیست.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و سایر نهادهای دولتی بایستی برای حل و فصل این مشکل دست به دست هم دهند تا مکانی به عنوان اردوگاه جمع آوری معتادان در قزوین شکل بگیرد تا بتوانیم معتادانی که جا و مکانی برای خوابیدن ندارند را به این اردوگاه هدایت کرده و در نهایت امنیت و آسایش را در خیابان های شهر تامین کنیم.

سرهنگ علی بیگی با بیان اینکه طرح‌های متنوعی سالانه و در قالب طرح اجرای امنیت اجتماعی و آرامش توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اجرایی می شود که این موارد هم بازدارنده نیستند، تاکید کرد: به طور اصولی خلاهای قانونی در جرایم خرده فروشی مواد مخدر وجود داشته و مجازات ها نیز به اندازه کافی بازدانده نیستند که باید در این حوزه تجدیدنظرهای جدی و قاطعی صورت بگیرد.

این مسوول انتظامی اضافه کرد: علاوه بر این، خانواده ها، آموزش و پرورش و همچنین نهادهای ذیربط مرتبط با حوزه فرهنگ و اجتماع باید آگاهی و اطلاعات مردم را نسبت به عواقب مواد مخدر بیان کنند و نظارت ها نسبت به فروش مواد، به خصوص در عطاری ها نیز باید بیشتر شود، چرا که با افزایش قیمت مواد مخدر، معتادان به سمت مصرف قرص های غیرمجاز متادون و ترامادول می روند که در ابتدا بایستی از مضرات مصرف این قرص ها اطلاع رسانی شود و سپس برخورد با فروشندگان متخلف به صورت جدی صورت بگیرد.

معتادان متجاهر قزوین/ در خیابان مانده و از کمپ رانده

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین خاطرنشان کرد: جمع آوری معتادان متجاهر برای پلیس کار سختی نبوده و تنها ظرف ۴۸ ساعت می توان تمامی معتادان استان را جمع آوری کرد اما باید در ابتدا مکانی برای اسکان آنها در نظر گرفت و از این رو انتظار دایم تا استانداری، شهرداری و بهزیستی در این مورد ورود جدی پیدا کنند و در افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ همکاری و همراهی لازم را با پلیس داشته باشند تا شاهد شهر و استانی آرام و امن باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha