دفاع چندلایه پدافند ایران مانع تحقق اهداف رژیم صهیونیستی شد

جیرفت- ایرنا- تحلیلگر علوم سیاسی و مدرس دانشگاه جیرفت با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان گفت: خوشبختانه پدافند ایران و دفاع چند لایه کشور توانست این حملات را پس بزند و مانع تحقق اهداف رژیم صهیونسیتی شود.

مجتبی بدخشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صهیونیست ها بیشتر حملات را به سمت پدافندهای هوایی هدفگذاری کرده بودند تا به زعم خودشان چالشی جدی را برای سیستم دفاعی کشور ایجاد کنند که انتظار این قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را نداشتند.

وی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد این رژیم بر ٢ نقطه بیشتر متمرکز بوده که شامل اطراف پایتخت کشور و خوزستان است.
بدخشان افزود: این ۲ موقعیت یکی تهران دارای اهمیت سیاسی و دیگری خوزستان دارای موقعیت اقتصادی است که در آن ظرفیت های انرژی و منابع عظیم نفتی ما متمرکز است.

بدخشان تصریح کرد: می‌خواستند راه را برای اخلال در نظام اقتصادی کشور در مراحل دیگر هموار کنند که با رشادت نیروهای پدافند نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

این مدرس دانشگاه جیرفت اضافه کرد: براساس گزارش ها رژیم صهیونیستی موجی از حمله از طریق ریزپردازنده‌ها هم قصد داشته انجام دهد اما توانمندی و ظرفیت سیستم های پدافندی کشور گویا بیشتر از آن چیزی است که این رژیم تصور می‌کرده است.

پروپاگاندای قوی تر از توانمندی

به گفته وی حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان نشان داد تبلیغات سیاسی و پروپاگاندای رسانه‌ای این رژیم بیشتر از توانمندی های آن است.

بدخشان افزود: رژیم صهیونیستی همیشه از توانمندی هایی که با خرید تجهیزات یا ساخت تسلیحات با کمک فناوری غرب برای خود ایجاد کرده می‌گوید اما در جمهوری اسلامی موفق نبوده است زیرا ایران کشوری است که چند ۱۰ برابر آن وسعت دارد و از ظرفیت های جمعیتی، نظامی و اقتصادی بیشتری برخوردار است.

این دکترای علوم سیاسی افزود: واقعیات میدانی حمله رژیم صهیونسیتی به برخی نقاط در قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی نشان داد برخلاف آنچه که رسانه‌های رژیم صهیونیستی و غربی مطرح می کردند که این رژیم دارای توانایی هایی است و می تواند واکنش سنگینی به وعده صادق ۲ بدهد و به این وسیله بازدارندگی برای خود ایجاد کند، نبود و این تبلیغات یک طبل توخالی بود.

دفاع چندلایه پدافند ایران مانع تحقق اهداف رژیم صهیونیستی شد
مجتبی بدخشان

وی یادآور شد: اقدام ایران در وعده صادق یک در پاسخ به حمله رژیم به سفارت ما بود و وعده صادق ٢ هم در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه در تهران انجام شد.
بدخشان افزود: حتی در وعده صادق ٢ ما صبر کردیم که شاید مذاکرات صلح فلسطین به نتیجه برسد اما گویا رژیم صهیونیستی زبان نرم را نمی‌فهمد بنابراین سیستم های تصمیم گیری نظام بر این بود پاسخی داده شود.

این تحلیلگر ادامه داد: الان هم رژیم صهیونسیتی حملاتی را انجام داد که منجر به شهادت چند تن از بهترین سربازان وطن شد و به طور حتم نظام و خرد جمعی آن متناسب با شرایط بین الملل و نیازها و برنامه‌ریزی هایی که در قالب آرمان های انقلاب و منافع ملی کشور است تصمیم های مقتضی را می گیرند که چگونگی و زمان انجام آن به عنوان حقوق مشروع جمهوری اسلامی در نظام بین الملل پذیرفته شده است.
بدخشان تاکید کرد: طبق قوانین بین الملل ایران این حق را دارد که پاسخی متناسب با تجاوز رژیم صهیونیستی و حتی شدیدتر از آن بدهد.

به گزارش ایرنا، در این حمله تجاوزکارانه چهار نفر از سربازان وطن در ارتش به شهادت رسیدند.

مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه ای درباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: در این اقدام نامشروع و غیرقانونی، با آمادگی پدافند هوایی کشور تعداد قابل توجهی از موشک‌ها ردگیری و رهگیری شده و از ورود هواپیماهای دشمن به حریم هوایی کشور جلوگیری به عمل آمده است.

«به اطلاع ملت شریف و غیور ایران اسلامی می‌رساند هواپیماهای دشمن صهیونی در تجاوزی آشکار و مغایر با قوانین بین المللی بامداد امروز شنبه ۵ آبان ماه با استفاده از فضای در اختیار ارتش تروریستی آمریکا در عراق در یکصد کیلومتری مرزهای ایران و از راه دور، تعدادی موشک دور بردِ هواپایه که دارای سر جنگی بسیار سبک در حدود یک پنجم کلاهک موشک‌های بالستیک ایرانی می‌باشد به سمت برخی از رادارهای مرزی در استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف استان تهران پرتاب نموده که در پی عملکرد به موقع پدافند هوایی کشور، خسارت محدود و کم اثری را وارد و چند سامانه راداری آسیب دیده که تعدادی بلافاصله ترمیم و برخی نیز در حال ترمیم هستند.»

در این اطلاعیه آمده است: «در این اقدام نامشروع و غیرقانونی، با آمادگی پدافند هوایی کشور تعداد قابل توجهی از موشک‌ها ردگیری و رهگیری شده و از ورود هواپیماهای دشمن به حریم هوایی کشور جلوگیری به عمل آمده است.»

مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح در این اطلاعیه افزود: «جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ دانستن حق پاسخ قانونی و مشروع خود در وقت مقتضی، برقراری آتش بس پایدار در غزه و لبنان برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌پناه و مظلوم را مورد تأکید قرار می‌دهد.»

در این اطلاعیه تصریح شده است: «به دولت تروریست پرور و جنایتکار امریکا که نقش محوری در حمایت و پشتیبانی همه جانبه از اقدامات مجرمانه رژیم صهیونی در برهم زدن امنیت منطقه دارد، هشدار داده می‌شود برای جلوگیری از گسترش درگیری و ناامنی در منطقه و کشتار مردم بی‌گناه به ویژه در غزه و لبنان این رژیم غیرقانونی و نامشروع را مهار نموده و خود و هم‌پیمانانش را در باتلاقی که آن رژیم اشغالگر ایجاد نموده است؛ بیش از این گرفتار ننماید.»

مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح در این اطلاعیه افزود: «از مردم شریف ایران، رسانه‌ها، صاحب نظران و کارشناسان تقاضا می‌گردد که به شایعات و روایت‌های غیر معتبر توجه ننموده و اخبار صحیح را از طریق مبادی رسمی و رسانه ملی دنبال نمایند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha