۶ آبان ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85640378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح تقاطع خرمشهر بجنورد سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: اجرا و اتمام طرح تقاطع غیرهمسطح میدان خرمشهر مرکز خراسان شمالی سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

یوسف مغروری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: قرار است یک هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک شهر تامین و ۲ هزار میلیارد ریال دیگر توسط مجموعه عمران پایدار بانک شهر اجرا و در قالب تهاتر عملی شود.

وی افزود: جلسات مختلفی در هفته های اخیر با شهرداری در این خصوص برگزار شد و جزئیات این موضوع و تامین مابقی مبلغ مورد نیاز بررسی شد.

عضو شورای شهر بجنورد ادامه داد: مقرر شد تا یک هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات شرکت سازنده وابسته به بانک شهر تامین شود.

وی اضافه کرد: مطالعه و طراحی تقاطع غیر همسطح این میدان در ۲ بخش ترافیکی و هندسی مسیر انجام شده است، مطالعات پایان یافته و امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مغروری ادامه داد: حجم بالای تقاضای ورودی میدان، هندسه نامناسب، تداخل بین خودرو های برون شهری و درون شهری، پس زدگی تقاضای ورودی به دلیل عدم تخلیه مناسب میدان، توقف وسایل نقلیه در میدان و تردد وسایل نقلیه سنگین مهمترین دلایل اجرای طرح است.

وی تاکید کرد: در بررسی ابعاد مختلف اجرای این طرح علاوه بر مطالعات ترافیکی، نحوه هدایت آبهای سطحی، زیبایی و منظر شهری، ارزیابی شرایط دوران ساخت و چگونگی انحراف ترافیک نیز مد نظر است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: با توجه به موقعیت میدان خرمشهر و قرار گرفتن این میدان در مسیر کمربندی که مسیر مسافری و عبوری است معضل ترافیک این میدان باید برطرف شود.

ایجاد تقاطع غیرهمسطح میدان خرمشهر بجنورد طرحی است که طبق گفته مسئولان حداقل ۲ سال برای اجرای آن زمان نیاز و تاکنون به مرحله نهایی اجرا نرسیده است.

شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha