دختر کرمانشاهی دومین نماینده ایران در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان شد

کرمانشاه - ایرنا - «وانیا یاوری» دختر پینگ‌پنگ‌باز کرمانشاهی با درخشش در رقابت‌های کانتندر امارات و کسب رنگینگ ۳۶ جهان جواز حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز، وانیا یاوری ملی‌پوش نوجوانان دختر کشورمان با قرار گرفتن در رتبه ۳۶ رنکینگ دنیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان را به دست آورد.

یاوری که از طریق رنکینگ توانست این سهمیه را برای کشورمان به دست آورد، پس از باران ارجمند دومین دختر نوجوان ایران است که در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان به میزبانی سوئد حاضر خواهد بود.

به این ترتیب وانیا، اولین ورزشکار نوجوان پینگ پنگ باز استان کرمانشاه است که توانسته مجوز حضور در مسابقات جهانی را بگیرد و در مسابقات هوپس جهانی مدال کسب کند.

این ورزشکار دختر کرمانشاهی در رقابت های تنیس روی میز کانتندر امارات مقابل حریفانی از کشور ژاپن، ازبکستان و چین ایستاد و با تمام توان جنگید و در ما قبل فینال مقابل نفر اول رنکینگ کشور چین قرار گرفت و در کمال ناباوری شکست خورد و در جایگاه سوم ایستاد.

دختر کرمانشاهی دومین نماینده ایران در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان شد

وانیا یاوری در رده سنی زیر ۱۵ سال و به مربیگری ندا جهانی نیا به این دوره از مسابقات اعزام شده بود.

وی که متولد سال ۱۳۸۹ هست یکی از پرافتخارترین ورزشکاران دختر تنیس روی میز کشور در رده های سنی پایه به شمار می رود که تاکنون توانسته است در رقابت های مختلف جهانی با شایستگی کامل عناوین مختلفی را به خود اختصاص دهد.

طلای رقابت‌های بین المللی کانتندر نوجوانان زیر ۱۵ سال ۲۰۲۴ اردن، مدال برنز رقابت‌های تنیس روی میز هوپس جهان در کشور فرانسه، مدال نقره رقابت های آزاد جهانی گرجستان در رده سنی زیر ۱۵ سال ، مدال نقره و برنز در رقابت‌های زیر ۱۷ سال کانتندر العین در امارات و مدال طلای مسابقات تنیس روی میز کانتندر لبنان در رده سنی زیر ۱۵ سال تنها گوشته ای از افتخار آفرینی این دختر شایسته کرمانشاهی است.

وانیا از چهار سالگی وارد این رشته شده است و پدر وی تنها مربی او از دوران کودکی تاکنون بوده و مادرش نیز به عنوان مربی دوم در کنار وی برای رشد این ورزشکار کرمانشاهی تاکنون تلاش کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha