تقویت زیرساخت لازمه تبدیل فردوس به مقصد گردشگری است

بیرجند - ایرنا - فرماندار فردوس گفت: برای تبدیل شدن فردوس به مقصد گردشگری باید زیرساخت‌های این شهرستان تقویت شود که برای تحقق این امر نیاز به توجه و همکاری مسئولان کشوری و استانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی روشن روز یکشنبه در مراسم افتتاح چهارمین رویداد ملی تجربی و آموزشی خانه‌های بوم‌گردی ایران در فردوس، افزود: این شهرستان مسیر تردد هفت استان جنوبی و پنج استانی شمالی کشور است.

وی با اشاره به تردد سالانه ۱۰ میلیون نفر از جاده‌های شهرستان فردوس اظهار کرد: اگر قرار است این شهرستان در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد باید نیازهای زیرساختی آن رفع شود.

فرماندار فردوس از این شهرستان به دلیل داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل گردشگری متنوع به عنوان نگین خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: پاییز فصل خاص گردشگری کشاورزی استان است و فردوس با داشتن محصولات انار و زعفران زیبایی خاصی به این منطقه می‌دهد.

وی تصریح کرد: آبگرم معدنی، قنات جهانی بلده، شهر تاریخی تون و کویر پلوند چهار رکن گردشگری فردوس هستند که در کنار آن صنایع دستی منحصر به فرد به خصوص گوهرسنگ‌ها، حوله بافی، سفال و سرامیک جلوه زیبایی به این شهرستان داده است.

روشن با اشاره به وجود ۷۹ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی در فردوس، تصریح کرد: وجود آثار باستانی منحصر به فرد، قدمت تاریخی این شهرستان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به شهر تاریخی تون فردوس گفت: شهر تون در زلزله سال ۱۳۴۷ دچار آسیب زیادی شد اما معماری آن نشان از نوع سبک زندگی متفاوت در این منطقه و مردمی صبور، خونگرم و قانع است.

مدیر اجرایی خانه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی هم گفت: در چهارمین رویداد ملی تجربی و آموزشی خانه‌های بوم‌گردی ایران در شهرستان فردوس، ۳۵۰ مهمان گردشگری، ۷۷ راهنمای گردشگری و ۲ مؤسسه و شرکت برنامه‌ریزی و پشتیبانی سفر حضور دارند.

مسعود کرباسچی افزود: شهرهای خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی هستند که هدف ما تبدیل این شهرها به مقصد و هدف گردشگری و حضور تورهای گردشگری داخلی و خارجی در نقاط مختلف است.

وی بیان کرد: از نخستین همایش خانه‌های بوم‌گردی در تهران، انجمن خانه‌های بوم‌گردی استان پیگیر برگزاری این رویداد در خراسان جنوبی و به میزبانی یکی از شهرستان‌ها بود.

مدیر اجرایی خانه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی اضافه کرد: در استان نیز متقاضیان زیادی برای برگزاری همایش وجود داشت اما فردوس به دلیل داشتن ظرفیت‌های متنوع، گزینه مناسبی برای برگزاری این همایش بود.

وی تاکید کرد: برگزاری این همایش، آخرین اقدام نخواهد بود و تعامل با بوم‌گردی‌ها ادامه خواهد داشت تا ظرفیت‌های خراسان جنوبی آنطور که شایسته آن است معرفی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha