۲۴ دهیاری خراسان‌شمالی شناسه اختصاص اعتبارات دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار کد دستگاه اجرایی توسط وزارت کشور به ۲۴ دهیاری مشمول سطح این استان ابلاغ و صادر شد.

صادق رمضان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کد دستگاه های اجرایی برای پنج دهیاری درجه چهار و ۱۹ دهیاری درجه پنج در ۱۰ شهرستان استان صادر شد.

وی افزود: براین اساس دهیاری های مشمول کد می توانند همانند سایر دستگاه های اجرایی از این به بعد برای اجرای طرح های عمرانی از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استفاده کنند و خدمات بهتری به مردم روستا ارائه شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: دهیاری قبل از این برای اجرای طرح های عمرانی روستا از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و منابع داخلی از جمله خودیاری مردم، عوارض صدور پروانه و غیره استفاده می کردند.

وی ادامه داد: آیین نامه ای که برای صدور این کد دهیاری ها توسط وزارت کشور به تایید می رسد شاخص هایی از جمله جمعیت روستا، گردش مالی، تمام وقت بودن دهیاری و درجه چهار، پنج و ۶ آنان در نظر گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، ۸۴۰ روستای این استان از جمعیتی بالغ ۴۴۰ هزار نفر تشکیل شده است و ۷۱۴ تا از این روستاها دارای دهیاری هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha