واحدهای صنفی ۱۰ میلیون اشتغال در کشور ایجاد کرده اند

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: واحدهای صنفی نزدیک به ۱۰ میلیون اشتغال ایجاد کرده‌اند. همین برگ برنده ما در ایجاد امنیت اقتصادی پایدار است.

به گزارش ایرنا از اتاق اصناف ایران، «مجتبی صفایی» امروز (یکشنبه) در دومین همایش ملی امنیت اقتصادی اظهار داشت: حدود ۳.۵ میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی بیشترین تعامل را با فعالان بخش خصوصی و به ویژه اصناف دارند و هر دو طرف بهره لازم را از این تعامل برده‌اند، گفت: اصناف هرگز پلیس را یک ناظر مداخله‌گر ندانسته‌اند، بلکه یک همراه ناجی می دانند که ما را در پیشبرد اهدافمان حمایت می کند.‌

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه‌داد: حدود ۳.۵ میلیون واحد صنفی در کشور داریم که نزدیک به ۱۰ میلیون اشتغال ایجاد کرده‌اند و همین برگ برنده ما در ایجاد امنیت اقتصادی پایدار است.

صفایی بیان‌داشت: در شرایطی که با تهدیدها و تحریم های متعددی روبه‌رو هستیم، اما اصناف همواره پای امنیت کشور هستند.

وی اظهار داشت: با این حال امنیت اقتصادی محقق نمی شود مگر اینکه همه ما نقش خود را به خوبی ایفا کنیم و از پلیس نیز کمک بگیریم.

این مقام صنفی اضافه‌کرد: ایجاد هر یک شغل در حوزه صنعت به سرمایه بیش از ۲ میلیارد تومانی با حمایت های دولتی نیاز دارد، اما ایجاد اشتغال در بخش‌های صنفی هیچ هزینه ای برای دولت ندارد و با هزینه خودشان ایجاد اشتغال می کنند.

صفایی تاکید کرد: مهمترین موضوع امروز مبارزه با افرادی است که مانع سرمایه‌گذاری و مخل کسب و کار هستند.

وی گفت: در اتاق اصناف ایران به همراهی اتاق های شهرستان و اتحادیه‌ها برنامه های جدیدی را دنبال می کنیم. در توسعه تجارت، صنوف مزیت‌دار برای صادرات مشخص شده اند اما در پاره ای از موارد با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که با همکاری پلیس قابل رفع هستند.

رئیس اتاق اصناف ایران از اجبار ثبت آنی اطلاعات در سامانه جامع انبارها انتقاد کرد و گفت: بسیاری از واحدهای صنفی فرصت ثبت آنی اطلاعات را ندارند. ضمن اینکه قطعی سامانه منجر به جریمه های میلیاردی برای واحدهای صنفی شده است. این در حالی است که به طور مثال شکر تولید ملی است و نمی توانسته قاچاق برشمرده شود؛ بر این اساس از وزارت صمت می خواهیم که تکلیف ثبت آنی اطلاعات را از دوش اصناف بردارد.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha