۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85641108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوزستان و کردستان عراق در حوزه نفت و پتروشیمی ظرفیت همکاری تجاری دارند

اهواز- ایرنا - استاندار خوزستان گفت: خوزستان و اقلیم کردستان کشور عراق در زمینه تامین تجهیزات نفتی و پتروشیمی با وجود ظرفیت‌های عظیم‌ پتروشیمی در استان می‌توانند همکاری تجاری گسترده و موثری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا موالی‌زاده یکشنبه در نشست با هیاتی تجاری از اقلیم کردستان عراق در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: همواره سیاست جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری ایجاد ارتباط تنگاتنگ با کشورهای همسایه بوده است.

وی گفت: به منظور تقویت ارتباط تجاری و سیاسی خوزستان و اقلیم کردستان عراق، بررسی‌های لازم برای برقراری پرواز بین این ۲ منطقه انجام شود.

موالی‌زاده اظهار کرد: بخش دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش دارند تا ارتباط سازنده‌ای با کشورهای همسایه و دوست خود داشته باشند.

وی افزود: رییس جمهور در سفر اخیر خود به عراق و اقلیم کردستان این کشور به زبان کردی صحبت کردند که اوج داد و ستد عاطفی بین این ۲ ملت بزرگ را نشان می‌دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه زبان و فرهنگ کردی یک خویشاوندی با زبان ریشه‌دار فارسی دارد اضافه کرد: بسیاری با توانمندی‌های افتصادی خوزستان آشنا هستند و این استان آمادگی همکاری با بازرگانان اقلیم کردستان عراق را اعلام می‌کند.

موالی‌زاده تاکید کرد: بسیار علاقمند هستم که برای توسعه ارتباط تجاری با کشورهای همسایه به ویژه کشور عراق و اقلیم کردستان ورود کنم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه کشاورزی خوزستان افزود: محصولات متنوعی در بخش کشاورزی خوزستان به ویژه در حوزه شیلات تولید می‌شود که می‌توان ارتباط تجاری تنگاتنگ و گسترده‌ای بین استان و کشور عراق رقم بخورد.

استاندار خوزستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه ما دشمنی مشترک به نام رژیم صهیونیستی داریم که تلاش دارد وحدت کشورهای اسلامی را درهم بشکند تصریح کرد: طرحی که رژیم صهیونیستی در ذهن خود دارند از نیل تا فراط است که هیچگاه به هدف خود نخواهد رسید.

وی ادامه داد: این رژیم‌جعلی با جنایاتی که در غزه و لبنان انجام داده است روی تمام جنایتکاران دنیا را سفید کرده است .

به گزارش ایرنا ، هیاتی تجاری از اقلیم کردستان کشور عراق برای بازدید و آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان با دعوت اتاق بازرگانی اهواز دیروز شنبه وارد اهواز شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha