دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری برای بازگشت به مدرسه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هستند

شهرکرد – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست دولت در خصوص دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در کنار آموزش و پرورش شرایط حضور دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را در مدرسه‌ها فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین میرزایی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای طرح شهید محمودوند برای شناسایی و بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس طراحی و تعریف شده است تا همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی با اشاره به دلایل احصا شده در خصوص بازماندگی از تحصیل دانش آموزان در استان اظهار داشت: موافق نبودن برخی از خانواده این دانش‌آموزان در خصوص تحصیل فرزند بیانگر این است که باید در این خصوص یک کار فرهنگی عمیق، مستمر و موثر در این خصوص انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با تقدیر از همکاری دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص شناسایی و بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس گفت: بحث شناسایی، بازگشت و نگه‌داشت کودکان بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس در همه شهرستان‌ها، مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص مشکل پروژه ۵۲۴ واحدی مسکن فرهنگیان در شهرکرد افزود: باید تلاش معلم به غیر از آموزش دانش‌آموزان هیچ دغدغه دیگری نداشته باشد.

حسین‌میرزایی با تاکید براینکه برای انتخاب پیمانکار پروژه افزون بر انجام صلاحیت سنجی تضامین لازم نیز باید گرفته می‌شد گفت: پروژه 524 واحدی مسکن فرهنگیان باید در کمیته تخصصی و فنی بررسی شود.

وی با اشاره به برخی انتقادها در خصوص همکاری ضعیف مراکز درمانی با بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تامین اجتماعی همکاری لازم را با فرهنگیان به خصوص فرهنگیان بازنشسته داشته باشند.

به نمایش گذاشتن اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص حوادث و رخدادهای اخیر گفت: با اقدام مناسب نیروی پدافند هوایی اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به رخ جهان کشیده شد.

حسین‌میرزایی افزود: عملکرد شجاعانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نشان داده که این نیروها در بالاترین آمادگی نظامی قرار دارند و هیچ قدرتی جرات تعدی به ایران اسلامی را ندارد.

وی با تاکید براینکه برحسب فرمایش رهبر معظم انقلاب اضمحلال رژیم صهیونیستی نزدیک است یادآور شد: مهمترین اقدام در این شرایط امیدافزایی و امیدآفرینی به نسل جوان و نوجوان جامعه و دور کردن هرگونه اضطراب و نگرانی از جامعه است چراکه آینده از آن اسلام و مسلمانان است.

پوشش تحصیلی ۹۶.۴۷ درصدی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ گذر ( تغییر پایه از ششم به هفتم و از نهم به دهم) از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ معادل ۹۶.۴۷ بود این در حالی است که این رقم در کشور ۹۵ صدم اعلام شده است.

پژمان خلفیان افزود: همچنین پوشش تحصیلی سال گذشته چهارمحال و بختیاری ۹۴.۱۳ درصد اعلام شده درحالی که این رقم در کشور ۹۰ درصد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: براساس آمارها نرخ گذرو پوشش تحصیلی دانش آموزان چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ دانش آموزان بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری ۳.۶ اعلام شده که این آمار نسبت به آمار کشور که ۴.۹ درصد اعلام شده پایین تر است.

وی طرح روستا مرکزی و مدرسه‌های شبانه روزی را از جمله راهکارهای مهم برای افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان و کاهش جمعیت دانش آموزان ترک تحصیل به خصوص در پایه نهم به پایه دهم عنوان کرد.

شناسایی و نگه‌داشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل از اولویت‌های آموزش و پرورش

معاون دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری گفت: رسیدگی و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت‌های کمیته مرجع امور کودکان به شمار می‌رود که در اولویت برنامه‌های این نهاد است.

یاسر کریمی افزود: در این ارتباط تفاهم‌نامه هفت جانبه‌ای امضا شد که دستگاه‌های متولی در زمینه شناسایی و نگه‌داشت کودکان بازمانده از تحصیل که به مراتب از شناسایی این کودکان مهم‌تر است به اداره کل آموزش و پرورش کمک کنند.

وی در خصوص مشکل کمبود فضای آموزشی در منظریه شهرکرد اضافه کرد: تعداد مدرسه در این منطقه بسیار محدود است که پس از چند سال طرح مساله باید این مشکل حل و فصل شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری گفت: تامین اعتبار لازم فرهنگی در منطقه‌ای مانند منظریه بدون در نظر گرفتن زیرساخت لازم کارساز و تاثیرگذار نیست.

وی همچنین در خصوص تامین سرویس مدرسه دانش آموزان استثنایی نیز از شهرداری خواست در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

انشعاب برق، گاز و آب مدارس قطع نمی‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت کنترل ترافیک شهری گفت: نیروی انتظامی تمهیدات لازم برای جمع آوری موتورسیکلت‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی را در دستور کار خود قرار داده است.

افشین امیریان افزود: همچنین با هماهنگی انجام شده مقرر شد که انشعاب برق، آب و گاز مدارس قطع نشود و چتاکنون در این خصوص مشکلی به وجود نیامده است.

وی با تاکید بر نظارت استان بر بازار لوازم‌التحریر و فرم مدارس اظهار داشت: تلاش شده برای ظرفیت مردمی‌سازی آموزش و پرورش از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به فراهم کردن زیرساخت لازم برای برپایی کلاس‌های فوق برنامه و همچنین برپایی نماز جماعت گفت: توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش است.

بیشتربخوانید:

۷۵۵ کودک بازمانده از تحصیل چهارمحال و بختیاری وارد مدرسه شدند

‌پیش‌بینی احداث ۱۴ مدرسه در منظریه شهرکرد

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در منطقه منظریه شهرکرد گفت: براساس بررسی‌ها و توافق انجام شده با سازمان ملی زمین و مسکن قرار شد برای این منطقه از شهرشهرکرد ۱۴ مدرسه احداث شود که باید تفاهم نامه‌ای در این خصوص بین این سازمان با اداره‌های کل راه و شهرسازی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش منعقد شود که هنوز این تفاهم نامه منعقد نشده است.

کامران رهی در خصوص پروژه ۵۲۴ واحدی مسکن فرهنگیان در شهرکرد گفت: این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به مشکلات پیش آمده این پروژه باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در استان چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha