۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۹:۴۰
کد خبر: 85641299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان مستعد حوزه رباتیک بورسیه می‌شوند

۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۹:۴۰
کد خبر: 85641299
دانش آموزان مستعد حوزه رباتیک بورسیه می‌شوند

تهران - ایرنا - رئیس مرکز رباتیک دانش‌آموزی دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی این مرکز برای برگزاری نخستین دوره آموزش رباتیک دانش آموزی از ۱۷ آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در این دوره‌ها گواهینامه دو زبانه می‌گیرند و استعدادهای برتر نیز بورسیه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، نادر نوبخت روز یکشنبه ششم آبان ۱۴۰۳ در نشست خبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه، دانشگاه تهران با آغاز دوره‌های رباتیک ویژه دانش‌آموزان و ارائه مدرک رسمی، فرصتی تازه برای علاقه‌مندان به علوم جدید ایجاد کرده است، افزود: طی ۱۵ سال گذشته در حوزه رباتیک دانش‌آموزی کشور اقدامات گوناگونی از جمله فعالیت در مراکز علمی، مدارس و شرکت در مسابقات بین‌المللی انجام شده است.

وی با بیان اینکه، امروز فرصت های مناسبی برای دانش آموزان به منظور آشنایی با حوزه رباتیک در فضای دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین مرجع علمی کشور فراهم شده است، گفت: امروزه در دنیا از علم رباتیک به عنوان یکی از لبه های فناوری و علوم جدید نام برده می شود.

نوبخت با اشاره به پیشرفت حوزه آموزش رباتیک در کشور افزود: مباحثی که حدود ۱۰ سال پیش در دوره متوسطه آموزش داده می شد به دانش آموزان ۱۰ ساله آموزش داده می شود زیرا بیشتر بدنبال توسعه علمی و مهارتی حوزه رباتیک دانش آموزی در کشور هستیم.

دانش آموزان مستعد حوزه رباتیک بورسیه می‌شوند

رئیس مرکز رباتیک دانش‌آموزی دانشگاه تهران از برنامه ریزی این مرکز برای برگزاری نخستین دوره آموزش رباتیک دانش آموزی از ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در این دوره ها گواهینامه دو زبانه معتبر دریافت خواهند کرد.

وی همچنین با بیان اینکه این دوره های آموزشی در قالب ۶ پودمان مختلف در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته برای دوره های سنی ۷ تا ۱۷ سال طراحی شده است افزود: هر پودمان شامل مباحثی همچون الکترونیک رباتیک، برنامه‌نویسی رباتیک و لیگ‌های رباتیک و در بازه زمانی هفت تا ۱۵ ساعت در طول دو ماه خواهد بود.

رئیس مرکز رباتیک دانش‌آموزی دانشگاه تهران در ادامه از برنامه این مرکز برای اعطار بورس تحصیلی به دانش آموزان مستعد در حوزه رباتیک کشور خبر داد و تاکیدکرد:به طور حتم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک های علم و فناوری و سازمان آموزش و پرورش می توانند در این حوزه ها مشارکت جدی داشته باشند.

پیشرفت علم رباتیک، زمینه ساز توسعه کسب و کارهای فناورانه در کشور
رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز در این نشست ضمن معرفی جامعه هدف دوره‌های آموزشی رباتیک دانش آموزی در دانشگاه تهران تاکیدکرد: هدف ما آشنا کردن ذهن دانش‌آموزان با فضای دانشگاهی و حمایت از استعدادهای برتردر حوزه رباتیک است.

سیامک حاجی یخچالی آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان علاقه مند به حوزه رباتیک با این علم نوین را زمینه ساز پیشرفت هرچه بیشتر این علم در کشور و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآورانه مرتبط با حوزه رباتیک دانست.

دانش آموزان مستعد حوزه رباتیک بورسیه می‌شوند

وی در توضیح بیشتر چگونگی برگزاری دوره های آموزشی رباتیک دانش آموزی نیز تصریح کرد: برای دوره‌های کسب‌وکار، سه گروه سنی شامل دانش‌آموزان ۹ تا ۱۱ سال، ۱۲ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۷ سال تعریف کرده ایم که دوره‌های گروه نخست همراه با بازی و عملی خواهد بود و با افزایش سن دانش آموزان دوره ها مقداری علمی تر در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز آموزش های تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران همچنین در خصوص فرآیند جذب دانش‌آموزان در این دوره های آموزشی نیز اظهارکرد: در ابتدا برای تعیین سطح دانش آموزان علاقه مند به حوزه رباتیک مصاحبه حضوری خواهیم داشت ضمن اینکه محتوای آموزشی این دوره‌ها با نظارت اساتید هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مرداد سال جاری تیم ملی رباتیک دانش آموزی رده ۷ تا ۱۷ سال ایران با درخشش خود در مسابقات جهانی پکن عملکرد بهتری نسبت به دوره قبل داشت و توانست در مجموع امتیازبندی (technical Report) همچون دوره قبل به مقام دومی تیمی این رقابت ها دست یابد.

در این مسابقات تیم ملی رباتیک دانش آموزی رده زیر ۱۷ سال ایران متشکل از ۴۸ دانش آموز نخبه در قالب ۱۶ گروه سه نفره در پنج لیگ راگبی، فوتبالیست، سومو، خلاقیت و مجموع امتیازبندی حاضر شده بود.

در این رقابت ها، چین در جایگاه اول، ایران دوم و رومانی بر سکوی سوم ایستاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha