۷ آبان ۱۴۰۳، ۰:۴۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85641468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بورل تحولات سودان را هولناک و نگران‌کننده خواند

تهران- ایرنا- جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش‌ها درباره وقوع کشتارهای گسترده و تجاوز در سودان را هولناک و نگران‌کننده خواند و خواستار توقف قتل عام غیرنظامیان شد.

به گزارش ایرنا، بورل یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تصاویر هولناکی که از منطقه الجزیره سودان می‌آید، نگران‌کننده است.

وی افزود: گزارش‌ها حاکی است که نیروهای «نیروهای پشتیبانی سریع» مرتکب تجاوز و کشتارهای بیشتر شده است. قتل عام غیرنظامیان باید متوقف شده و عامل آن باید پاسخگو شوند.

سازمان ملل شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگجویان نیروهای پشتیبانی سریع هفته گذشته به شهرها و روستاهای نواحی شرقی و شمالی ایالت الجزیره سودان حمله کرده و به غیرنظامیان شلیک و به زنان و دختران تجاوز جنسی کردند.

در این حملات، بیش از ۴۶ هزار نفر آواره و بیش از ۱۲۰ نفر نیز کشته شدند.

به گزارش ایرنا، درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ (۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲) میان ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به حمیدتی بر سر قدرت آغاز شد و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشاندن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

بنابر آمارهای سازمان ملل متحد، جنگ میان دو نیروی نظامی بزرگ سودان در سایه ادامه خشونت و گرسنگی به آواره شدن هشت میلیون نفر منجر شده است.

حدود ۲۵ میلیون نفر نزدیک به نیمی از جمعیت سودان بر اثر تداوم جنگ در وضعیتی ناگوار قرار گرفته و به کمک‌های فوری نیاز دارند و ۱۸ میلیون نفر هم در معرض خطر قحطی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha