۲۹۸ دانشجوی خارجی جدید در دانشگاه‌های خراسان جنوبی جذب شدند

بیرجند - ایرنا - رئیس گروه همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه بیرجند گفت: ۲۹۸ دانشجوی جدید خارجی سال تحصیلی جاری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی ثبت نام و پذیرش شدند.

حسین نویدی‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع دانشجویان خارجی جدید ۲۷۵ نفر در دانشگاه بیرجند، ۱۳ نفر در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و ۱۰ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: در دانشگاه بیرجند ۲۵۹ نفر از کشور افغانستان، ۱۴ نفر از نیجریه و ۲ نفر از بنگلادش، دانشگاه علوم بیرجند ۱۳ دانشجو و دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۱۰ نفر از افغانستان جذب شدند.

رئیس گروه همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: تقویت دیپلماسی علمی و تعاملات بین المللی از جمله جذب دانشجویان با کیفیت بین المللی در دانشگاه‌های کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: در همین خصوص در دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر استان خراسان جنوبی ظرفیت‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای جذب دانشجویان بین المللی فراهم شده است.

نویدی عنوان کرد: تصویب آیین نامه‌های متعدد برای تسهیل فرایند پذیرش و ثبت نام و فراهم کردن امکانات آموزشی و رفاهی برای دانشجویان بین المللی از جمله موارد صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری برای نخستین بار دانشجویانی از کشورهای نیجریه و بنگلادش در دانشگاه بیرجند پذیرش شده‌اند.

رئیس گروه همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه بیرجند گفت: این دانشجویان پس از فراگیری زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه بیرجند تحصیلات خود را در رشته‌هایی که انتخاب کرده‌اند ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۸۱۱ دانشجوی بین الملل در استان در حال تحصیل هستند افزود: از این تعداد ۵۱۲ نفر از کشورهای افغانستان، نیجریه و بنگلادش در دانشگاه بیرجند، ۱۰۲ نفر در دانشگاه علوم پزشکی و ۱۹۷ نفر در دانشگاه آزاد بیرجند تحصیل می‌کنند.

نویدی با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند از مهر ۱۳۹۶ اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی کرده است اظهار کرد: در این دانشگاه که قطب علمی شرق کشور محسوب می‌شود، به دانشجویان بین الملل خوابگاه و غذای دانشجویی تعلق گرفته و همچنین اداره امور کنسولی در دانشگاه فعال است تا امور مربوط به اقامت و روادید دانشجویان را انجام دهد.

دانشگاه بیرجند با حدود نیم‌ قرن فعالیت، یکی از بزرگترین مراکز علمی، پژوهشی شرق کشور با داشتن ۱۱ دانشکده فعال و سه آموزشکده، ۱۲ هزار و ۱۲۴ دانشجو، ۳۳۵ عضو هیأت علمی، ۴۸ گروه آموزشی، ۲۸۶ کارمند و ۲۳۱ رشته تحصیلی در مقاطع سه‌گانه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ردیف دانشگاه‌های برتر این سرزمین شمرده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha