دانشگاه بیرجند موفق به کسب رتبه ۳۰ بین مراکز آموزش عالی کشور شد

بیرجند - ایرنا - معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: این دانشگاه در سه سال اخیر موفق به کسب رتبه ۳۰ در بین مراکز عالی در نظام عالی رتبه بندی ISC شد.

ابوالفضل اکبرپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین دانشگاه بیرجند در نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس قرار گرفت و رتبه شانزدهم در میان مراکز آموزشی و تحقیقاتی ایران را به خود اختصاص داد.

وی گفت: در این مدت دانشگاه بیرجند با ۱۲ پله صعود رتبه ۳۶ را بین مجموع دانشگاه‌های کشور ( ۱۱۱ دانشگاه) کسب کرد.

وی ادامه داد: نام این دانشگاه بر اساس عناوین موضوعی مهندسی در نظام رتبه‌بندی بین المللی تایمز برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند اظهار کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در مدیریت امور پژوهشی دانشگاه می‌توان به ارتقای رتبه بندی دانشگاه بیرجند در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با ۱۴ پله صعود اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر با تکیه بر توان علمی اعضای هیئت علمی، دانشجویان، مدیران و کارکنان دلسوز بخش‌های مختلف دانشگاه بیرجند توانسته‌ایم دانشگاه را به عنوان یکی از مراکز برتر در بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مطرح کنیم.

اکبرپور یادآور شد: یکی از دستاوردهای مهم این دانشگاه ارتقای جایگاه آزمایشگاه مرجع بود که با تجهیز به فناوری‌های پیشرفته، به مرجعی معتبر برای ارائه خدمات آزمایشگاهی به پروژه‌های علمی و صنعتی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین ارتقای رتبه علمی دانشگاه و بهبود نشریات دانشگاهی از طریق انتشار مقالات با کیفیت از دیگر موفقیت‌ها و دستاوردهای این دوره محسوب می‌شود.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: در زمینه فناوری اطلاعات، با بروزرسانی زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری و تقویت سامانه‌های مدیریت پژوهش، بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های علمی و تسهیل ارتباطات دانشگاهی فراهم شد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق اهداف دانشگاه در توسعه ارتباط با جامعه و صنعت، گام‌های مؤثری برداشته شد عنوان کرد: یکی از این اقدامات، امضای تفاهم نامه‌ها و قراردادهای پژوهشی متعدد با صنایع و سازمان‌های مختلف بود که بستری برای انتقال دانش و فناوری فراهم کرد.

اکبرپور افزود: همچنین، با افزایش حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور در دانشگاه، زمینه برای تجاری سازی پژوهش‌ها و ایده‌های نوآورانه مهیا شد که این اقدامات نقش مؤثری در ایجاد فرصت‌های جدید کارآفرینی و همکاری با صنعت ایفا کرد.

وی با اشاره به حضور و فعالیت پنج نوع واحدهای مستقر در زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه گفت: اکنون ۹ شرکت دانش بنیان، ۲ شرکت خلاق بنیان، ۱۹ شرکت نوآور، ۲۴ واحد فناور و نوآور و ۱۴ هسته فناور و نوآور در این دانشگاه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha