۲۰۰ برنامه برای هفته پدافند غیرعامل خوزستان تدوین شده است

اهواز- ایرنا- مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان گفت: ۲۰۰ برنامه هفته پدافند غیر عامل امسال خوزستان با حضور دستگاه‌های مختلف تهیه شده که از این تعداد ۶۰ برنامه شاخص هستند.

فرشاد اسکندری دوشنبه در آیین نواختن زنگ هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان شاهد بنت الهدای اهواز بیان کرد: یکی از دستگاه‌های مورد اهمیت و محور در اجرای برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه با ارزش شهدا در ایران اسلامی گفت: شهدای مانند چراغ راهی برای غلبه و پیروزی بر دشمنان هموار می‌کنند.

۲۰۰ برنامه برای هفته پدافند غیرعامل خوزستان تدوین شده است

اسکندری با بیان اینکه شهید، قهرمان تمام دوران‌ها و عصرها است افزود: شهدای اخیر جبهه مقاومت چراغی را روشن کردند که باعث پویایی مسیر مبارزه با مستکبران عالم شده است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان تاکید کرد: نقش مردم در پویایی نظام جمهوری اسلامی بسیار مورد اهمیت است چرا که مردم به عنوان بازوی نظام همواره با حضور در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی در مقابل تهدیدات دشمن ایستادند و از آرمان‌های نظام دفاع کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم باید با الزامات و قوانین پدافند غیر عامل آشنا شوند ادامه داد: باید اهمیت و کاربردهای پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف را از دوره دانش‌آموزی آموزش داد.

اسکندری ادامه داد: ضروری است قوانین پدافند غیرعامل در تمامی حوزه‌ها و دستگاه‌ها معرفی و اجرا شود تا در شرایط سخت و خطر آفرین بیشترین مقاومت و کارایی را داشته باشند.

در ادامه این آیین مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان آشنایی با پدافند غیرعامل را از آموزه‌های مهارتی در مدارس دانست.

عبدالله حبیبی تاکید کرد: فراهم آوردن امنیت برای ۹ هزار و ۵۰۰ مدرسه و یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانش‌آموز اقدام ارزشمند و مهمی است.

وی گفت: اساس شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی، مبارزه با ظلم و استبداد است و حضرت امام (ره) سیاست نه شرقی و نه غربی را تعیین کرد تا در این مسیر با رشادت‌ و فداکاری‌ در مقابل ضربه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کرد.

حبیبی بیان کرد: امروز وظیفه آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان را به گونه‌ای تربیت کند تا در برابر دسیسه‌های دشمن آماده باشند و آشنایی با پدافند غیرعامل این فرصت را در اختیار سیستم آموزشی قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، هفته نکوداشت پدافند غیرعامل از پنجم تا ۱۱ آبان ماه نامگذاری شده که شعار امسال «پدافند غیرعامل؛ تدبیر امروز، امنیت فردا» انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha