۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85642016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید مسکو بر تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش‌های خاورمیانه

تهران – ایرنا - میخائیل بوگدانوف امروز و در چهارمین مجمع بین المللی روسیه و خاورمیانه گفت که این کشور تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع یک جنگ گسترده در خاورمیانه انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی تاس به نقل از معاون وزیر امور خارجه روسیه نوشت: ما تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا از سقوط منطقه به ورطه یک جنگ بزرگ جلوگیری کرده و به این دور باطل و بی انتهای حملات تلافی جویانه پایان دهیم.

بوگدانوف افزود که مسکو همچنان با همه طرف‌های درگیر در تماس بوده و از آنان می‌خواهد از اقدام هایی که می‌تواند منجر به "خارج شدن اوضاع از کنترل" شود، اجتناب کنند.

وی ادامه داد: یک سناریوی فاجعه آمیز به نفع کشورهای خاورمیانه و خاورنزدیک نیست. من متقاعد شده ام که کلید ثبات درازمدت، جلوگیری سریع از خونریزی بیشتر میان اسرائیل و فلسطین و ایجاد شرایط حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک (مناقشه) است.

وزارت امور خارجه روسیه 5 آبان و در واکنش به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران طی بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه باید "تحریک ایران" متوقف شود، تشدید تنش‌ها را "تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت در منطقه" توصیف کرد.

این وزارتخانه در پی هجوم متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ایران، هشدار داد: تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و ایران، تهدیدی واقعی برای ثبات و امنیت در منطقه ایجاد می‌کند.

بر اساس این بیانیه، روسیه در حالی که "از همه طرف‌های درگیر خواست که خویشتنداری نشان دهند و خشونت را متوقف کنند"، اعلام کرد که "آماده همکاری با همه طرف‌ها برای کاهش سطح رویارویی" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha