۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85642219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف: به جلوگیری از بدترین سناریو در خاورمیانه امیدوار هستم

مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه گفت: امیدوار هستم که تماس‌هایی که اخیرا انجام شده است، اثربخشی لازم را برای جلوگیری از ورود منطقه خاورمیانه به بدترین سناریو را داشته باشد.

به گزارش ایرنا از ریانووستی، سرگئی لاوروف روز دوشنبه هفتم آبان ۱۴۰۳ پس از مذاکرات با همتای کویتی خود افزود: مسکو معتقد است پس از حملات (رژیم) اسرائیل به ایران، اکنون ممکن است از بدترین سناریو جلوگیری شود.
وی افزود: در این مرحله، ما موفق شده ایم از بدترین سناریو اجتناب کنیم، حداقل به این دلیل که احتمال آن همچنان باقی است.
وزیر امور خارجه روسیه در عین حال یادآور شد: افرادی هستند که می‌خواهند درگیری در خاورمیانه را تشدید کنند تا ایالات متحده آمریکا بتواند در آن مداخله کند.

شورای امنیت سازمان ملل به آرام کردن وضعیت خاورمیانه کمک کند
وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مسکو انتظار دارد که شورای امنیت سازمان ملل به آرام کردن اوضاع در خاورمیانه پس از حمله (رژیم) اسرائیل به ایران کمک کند.
وی با اشاره به اظهارنظر مقام‌های تل‌آویو مبنی بر اینکه ما پاسخ داده‌ایم و نیازی به انجام کار دیگری نداریم، گفت: شرایط سختی است، آنها (صهیونیستها) شرایط را ساده نکرده‌اند، اما امیدواریم که شورای امنیت سازمان ملل بتواند به نحوی به آرامش اوضاع کمک کند.
لاوروف افزود: انتظار می‌رود که شورای امنیت سازمان ملل به پیشنهاد الجزایر، چین و روسیه در این زمینه رسیدگی کند.

پیش از این، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا از تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از حمله متجاوزانه بامداد شنبه رژیم صهیونیستی به خاک ایران در روز دوشنبه خبر داد.
 سی‌ان‌ان افزود: ایران اعلام کرده است که اسرائیل بامداد شنبه با حمله مستقیم، قوانین بین المللی را نقض کرده و درخواست جلسه شورای امنیت را ارائه داده است.
امیرسعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، اقدامات اسرائیل را «نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی» ایران و «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل» دانست.

سخنگوی کرملین نیز روز دوشنبه در این پیوند گفت: روسیه با همه طرف های درگیر در خاورمیانه تماس دارد و هر کاری برای کاهش تنش انجام خواهد داد.
دیمیتری پسکوف افزود: «ما با تهران تماس داریم و هم با اسرائیلی‌ها و هم با فلسطینی‌ها. ما این تماس‌ها را حفظ می‌کنیم.»
وی اظهار داشت: روسیه دائما هر کاری که ممکن است انجام می‌دهد تا از طرف‌ها بخواهد که خویشتنداری نشان دهند و هر گونه تلاش برای تنش‌زدایی را تسهیل کنند، ما به تلاش در این زمینه ادامه می‌دهیم.


به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور بامداد شنبه پنجم آبان ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرده است.
در پی این حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، چهار نفر از کارکنان ارتش در دفاع از امنیت آسمان ایران اسلامی به شهادت رسیدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه ششم آبان ۱۴۰۳ در دیدار هزاران نفر از خانواده‌های معزز شهیدان امنیت با تأکید بر ضرورت بهم خوردن محاسبات غلط رژیم صهیونیستی درباره ایران، گفتند: آنها درباره ایران دچار خطای محاسباتی هستند چرا که ایران و جوانان و ملت ایران را نمی‌شناسند و هنوز نتوانسته‌اند قدرت، توانایی، ابتکار و ارده ملت ایران را درست بفهمند که ما باید این را به آنها بفهمانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha